Kjedenytt

Foto av Rema 1000 og Extra: Audun Braastad/ NTB scanpix, foto av Kiwi: Lise Åserud / NTB scanpix

Overrasket over Rema og Kiwi: – Det er første gang på fryktelig lenge vi ser dette

For første gang på lenge lar billigkjedene være å prismatche kampanjepriser hos en konkurrent.

Publisert Sist oppdatert

«Vi skal være billigst» har vært gjennomgangstonen fra de tre billigkjedene, Kiwi, Rema 100 og Extra, i lang tid, skriver Nettavisen. Og det har stemt godt. Gjennom nesten hele 2018 skilte det sjelden mer enn et par kroner mellom de tre i Nettavisens dagligvarebørs. Når én kjede har priset ned, har de andre straks fulgt etter.

Men i årets første pristest har det skjedd en endring. Prisene avviker mye mer, ikke minst fordi Extra har en kampanje på Toro-produkter som ikke følges opp av de andre kjedene.

– Det er første gang på fryktelig lenge vi ser dette. Extra slår de andre i støvlene med sin Toro-kampanje, sier Tom Ystaas fra Enhver.no til Nettavisen, som også utfører testen for avisen.

Nettavisens pristest totalsum fra uke 1:

  • Extra: 1087,88,-
  • Rema 1000: 1099,49,-
  • Kiwi: 1108,99,-
  • Obs: 1144,75,-
  • Spar: 1183,89,-
  • Meny: 1197,9,-
Powered by Labrador CMS