Annonse
- Vi ruller ikke ut navnet og den nye identiteten for fullt før senere i vår, men vi er så stolte av det nye navnet vårt, sier Mats André Kristiansen, medgründer og merkevaredirektør i Kolonial.no.

Kolonial.no skifter navn

Kolonial.no har kommet frem til sitt nye navn sammen med navnespesialistene A Hundred Monkeys.

– Vi ruller ikke ut navnet og den nye identiteten for fullt før senere i vår, men vi er så stolte av det nye navnet vårt og ønsket å dele det med omverdenen. Vi trengte et navn som funker på alle språk, som er enkelt og positivt, som oss. Vi liker at Oda har røtter i Norden, sier medgründer og merkevaredirektør Mats André Kristiansen i Kolonial.no i en pressmelding.

Kolonial.nos norske kunder vil ikke merke navnebyttet før i slutten av april. Også den internasjonale ekspansjonen ligger frem i tid, men interessen fra utlandet har vokst i takt med suksessen i Norge og utviklingen i nettmarkedet for mat generelt.

– I 2013 var vi en gründergjeng på ti som mente vi kunne lage verdens beste nettbutikk for mat. Nå har vi ikke bare verdens mest effektive verdikjede, men også bevist at vi kan levere god kundeopplevelse og høy kvalitet til lave priser, og samtidig tjene penger per bestilling. Vi vil fortsette å investere i vekst, og ser masse potensial også utenfor Norge. Men da trenger vi altså et navn som funker i utlandet. Nå gleder vi oss til å gå ut i verden som Oda, sier Karl Munthe-Kaas, gründer og daglig leder i Kolonial.no.

Parallelt med satsingen internasjonalt jobber Kolonial.no videre med å utvide kapasiteten og distribusjonen i Norge.

Annonse
Annonse