Annonse
Annonsørinnhold

Produktserien Pink Lady® lokker nye kjøpere til hyllene dine

Pink Lady® bekrefter gode resultater forrige sesong, med en økning i volum på totalt 22 % takket være dobbel eksponering, i løs vekt og i pakning, i de viktigste landene i Europa. Dette bidro til å gjøre merkevaren mer synlig og tiltrekke seg nye forbrukere, samtidig som det støttet resultatene for eplekategorien. Norske forbrukere vil gjerne kjøpe epler i løs vekt, og Pink Lady® har som mål å gjøre noe med dette behovet i 2021.

Norske forbrukere vil gjerne kjøpe epler i løs vekt, og Pink Lady® har som mål å gjøre noe med dette behovet i 2021.

For neste sesong bekrefter Pink Lady® de store utviklingsmulighetene med et anslått innhøstingsvolum på totalt 190 000 tonn epler. Resultater på linje med målene for kunderekruttering og kundelojalitet.

Innovative Trade Marketing-aktiviteter

Vi har gjort nye fremstøt denne sesongen, som for eksempel utrullingen av aksjonen «Adopter et tre», som ble en stor suksess som vil bli gjentatt neste sesong. I over 1000 Coop-partnerbutikker kunne kundene bli faddere for et Pink Lady®-tre i en frukthage etter eget valg i Frankrike eller Italia. Fadderne får regelmessige nyheter om treet, produsenten og frukthagen, og når høsten kommer, kan de komme og plukke eplene sine. En fin aksjon som bidro til synlighet og til at partnerbutikkene økte salget av Pink Lady® med 60 % mens aksjonen pågikk i forhold til samme periode i fjor.

Aksjonen ble lagt ut på Pink Lady® Europas sosiale mediekanaler, i daglige videoer på Facebook (over 140 000 følgere), Instagram, Twitter, YouTube og Pinterest, noe som førte til 17 % høyere engasjement på sosiale medier og i lojalitetsprogrammet til merkevaren.

Pink lady annonsebanner
Pink Lady® forsterker tilstedeværelsen med annonsebannere og tv-reklame.

En ny TV-bølge

Vi forsterker tilstedeværelsen i media for neste sesong og lanserer en helt ny TV-kampanje for Pink Lady®. Den består av to runder med helt nye reklamesendinger, i uke 48 og 49 for å lansere sesongen, og i uke 6 i forbindelse med valentinsdagen. Denne TV-kampanjen er beregnet på alle matglade og skal nå ut til over 5 millioner kontakter per runde.

En handlingsplan som er i samsvar med verdiene til merkevaren vil gjøre den enda mer kjent – resultatet er nå 84 %, et av de beste i Europa – og føre til økt kunderekruttering og kundelojalitet for Pink Lady®!

Annonse
Annonse