Arbeidsliv

Hanne Knudsen (43) skal lede kommunikasjonsarbeidet i Rema 1000. Foto: Rema 1000

Hun skal lede kommunikasjonsarbeidet i Rema 1000

Rema 1000 ansetter Hanne Knudsen (43) til å lede dagligvarekjedens arbeid med eksternkommunikasjon, internkommunikasjon og kundedialog. Knudsen vil tiltre stillingen 1. juni.

Publisert Sist oppdatert

– God og målrettet kommunikasjon med medier, kunder og ansatte er viktig for at vi som virksomhet skal nå våre forretningsmål. Hannes solide og brede erfaring vil styrke videreutviklingen av vårt kommunikasjonsarbeid, og jeg gleder meg til hun blir en del av teamet, sier direktør for salg, marked og kommunikasjon Pia Mellbye i Rema 1000 i en pressemelding.

Knudsen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Telenor hvor hun har hatt ulike roller både på konsernnivå og internasjonalt de siste åtte årene. I sin nåværende rolle har hun vært ansvarlig for reaktiv mediekontakt og krisehåndtering, samt hatt ansvar for ett av konsernets kommunikasjonsteam og deres globale kommunikasjonsaktiviteter.

– Jeg har hatt snart ni svært lærerike, utfordrende, og morsomme år i Telenor med fantastiske kolleger og ledere. Er det noe covid-19 har vist så er det at dagligvarebransjen har en kritisk samfunnsrolle, og jeg er stolt over å få lede kommunikasjonsarbeidet til en av Norges best likte merkevarer. Når jeg går fra én anerkjent «blå familie» til en annen, er det fordi jeg får muligheten til å komme enda tettere på nordmenns hverdag, og jeg får bryne meg på en ny bransje, sier Hanne Knudsen.

Etter å ha ledet kommunikasjonsarbeidet gjennom pandemien skal PR- og Kommunikasjonssjef Calle Hägg rendyrke PR-rollen og forsterke dagligvarekjedens arbeid med markedsrelaterte medieaktiviteter.

Powered by Labrador CMS