Kjedenytt

Kundeeide Coop gjør det bra på analyseselskapet Ipsos' omdømmemåling. Illustrasjonsfoto: Lise Åserud, NTB scanpix

Coop har Norges beste omdømme

Coop Norge går nok en gang helt til topps i Ipsos omdømmeundersøkelse blant de største selskapene i Norge. Det er særlig de yngste kundene som er mest fornøyd med Coop.

Publisert Sist oppdatert

82 prosent av deltakerne i undersøkelsen har et godt eller meget godt totalinntrykk av dagligvarekjeden Coop, ifølge NRK. På andreplass kommer Tine, etterfulgt av NRK, Vinmonopolet og Felleskjøpet, som for første gang er med i undersøkelsen blant Norges 100 største bedrifter.

– Det er 1.767.019 grunner til at Coop har Norges beste omdømme. Dette er våre medeiere i Norge, som også er våre beste kunder. Vi setter kundene først i alt vi gjør og takker dem for den enorme tillitserklæringen det er å komme til topps i en slik måling for andre året på rad, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge i en pressemelding.

Tidligere Det Norske Veritas, DNV DL, er selskapet som har hatt den største omdømmeforbedringen sammen med Schibsted og Egmont, mens VY, Equinor og VG er blant selskapene som har forverret omdømmet sitt det siste året.

VG falt fra 38. plass til 53. plass, men ansvarlig redaktør og administrerende direktør Gard Steiro er ikke bekymret.

– VG har aldri skåret spesielt høyt på målinger som denne, men jeg konstaterer at lesertallene våre har økt gjennom hele 2019. Våre egne målinger viser at omdømmet vårt nå er omtrent som da året startet, sier Steiro til NRK.

(©NTB)

Powered by Labrador CMS