Nyheter

Generalsekretær i UNICEF Norge, Camilla Viken, og markedssjef for Domestos i Norge, Richard Düring. Foto: Hung Pham.

Domestos med Unicef-kampanje

For tredje året på rad har Unilevers Domestos et samarbeid med Unicef i Norge. Med kampanjen støtter de Unicef i arbeidet med å bygge toaletter og sikre gode sanitærforhold til de som trenger det mest.

Publisert Sist oppdatert

For hver solgt flaske Domestos med Unicef-logo, doneres én krone til arbeidet.

– Hvert tredje menneske i verden mangler rent og trygt toalett. Dette er et globalt problem som fører til mye lidelse og urettferdighet. Hjelpen vi får av Domestos er viktig for dette arbeidet, sier generalsekretær Camilla Viken i Unicef Norge

Dårlig tilgang til toaletter og rent vann påvirker utdannelsen til millioner av skolebarn. En av fire helsetjenester over hele verden manglet grunnleggende vanntjenester, noe som påvirket mer enn to milliarder mennesker. En av konsekvensene er høy barnedødelighet.

Vanessa Rudjord er tobarnsmor og podkast-vert. Hennes to barn er i alderen som ville vært veldig utsatt, om de var født i en annen del av verden. Nå er hun med på å fronte arbeidet som gjøres av Domestos og Unicef gjennom en podkast hun har sammen med Synnøve Skarbø.

– Jeg ble helt sjokkert første gang jeg hørte om dette. Det er uvirkelig og urettferdig at noe så hverdagslig som et toalett kan avgjøre fremtiden til unge jenter og gutter. Jeg er glad for å kunne bidra til å sette mer fokus på dette, forteller Rudjord.

I kampanjeperioden, som varer ut november, donerer Unilever og Domestos én krone per solgte Domestos-flaske med Unicef-logo. Produktene er tilgjengelig i Norgesgruppens og Coops butikker.

– Vi i Domestos og Unilever er veldig stolte av å kunne bidra til det gode arbeidet Unicefgjør her. Siden starten av samarbeidet har vi sammen hjulpet over 16 millioner mennesker til rene og trygge toaletter. I år skal Domestos globalt bidra med over 20 millioner kroner. Dette er et arbeid vi i Domestos har tenkt til å fortsette med, forteller markedssjef for Unilevers Domestos i Norge, Richard Düring.

Powered by Labrador CMS