Butikk i praksis

Viktig: Kampanjer er viktig for Bunnpris Olderskog, og ikke minst for kundene deres.

– Bunnpris gjør det lett å bli gode på kampanjer

Kampanjer er viktige for Bunnpris Olderskog i Mosjøen, forsikrer butikksjef Mia Turmo Nordsæther. Her gir hun sine beste tips for å utnytte dem best mulig.

Publisert Sist oppdatert

Bunnpris-kundene i Mosjøen setter pris på kampanjer, som ifølge butikksjef Mia Turmo Nordsæther et stort trekkplaster for butikken.

– Bunnpris er flinke til å komme med gode priser på kampanjer. Med kampanjer ser vi at omsetningen øker betraktelig, spesielt på de som slår best an. Våre beste kampanjer er kronemarkedet, sier Mia, som forteller at også jubileumskampanjen til Bunnpris fungerte godt.

Alltid kampanjer

– Hvordan arbeider dere med kampanjer?

Butikksjef Mia Turmo Nordsæther ved Bunnpris Olderskog.

– Vi planlegger godt. Vi får vite i god tid i forveien når vi skal ha dem, og vi får også forhåndsordre på kampanjene slik at vi kan planlegge hvor mye vi har tilgjengelig og hvor mange reoler vi skal bruke, sier Mia.

I Bunnpris er det alltid kampanjer.

– Når en kampanje er over, starter en ny. Vi prøver å tenke strategisk når vi bestiller inn varer. Det er viktig å ha kampanjevarene tilgjengelige under hele aktivitetsperioden, sier butikksjefen, som forteller at de bygger om reoler, bytter plakater og setter opp materiell til nye kampanjer på søndager.

– Ikke alle kampanjevarer slår like godt an i de ulike butikkene, så man må bestille etter sine kunder og etter handlemønstret i den enkelte butikken, tipser hun.

– Glade i kampanjer

Å mangle tilbudsvarer som er annonsert i lokalmarkedet, er en situasjon man aller helst vil unngå.

– Det er veldig viktig. Kundene blir irriterte hvis vi er utsolgt for kampanjevarene. Hvis det er noe kundene klager på, er det dette. Vi har mange barnefamilier og eldre, og de er opptatt av tilbudene. Selvfølgelig blir de irriterte hvis de kommer til butikken for å kjøpe tilbudene, og så har vi det ikke, sier hun og understreker at butikkens kunder er veldig glade i kampanjer.

– Har dere noen kampanjer gående eller på gang?

– Sist uke hadde vi høstkos-kampanje. Denne har gått i fire uker. På mandag startet vi på nytt med kronemarkedet som skal gå i to uker. Så søndagen gikk til bytting av materiell, sier Mia.

Powered by Labrador CMS