Butikk i praksis

Satsing: I fjor begynte Smart Supply å rulle ut blomstertorget til Spar-butikker. Snart har 388 Joker-butikker også fått blomstertorget.

Trendy med produkter i tre

I forbindelse med Smak-messen i fjor presenterte Smart Supply flere nyheter innen displayprodukter i tre. Det har blitt svært trendy, ifølge kundeansvarlig innen salg, Sarah Ness.

Publisert Sist oppdatert

I tillegg til displayproduktene i tre har Smart Supply utviklet et blomstertorg i tett samarbeid med Bama Blomster. Snart har 388 Joker-butikker fått blomstertorget.

– Blomstertorget er fra samme produsent som displayproduktene i tre. I fjor begynte vi å rulle ut torget til Spar-butikker, og så har Joker kommet på banen. Torget er veldig fleksibelt i naturmateriale som synes godt og får frem blomsterfølelsen, sier Ness.

– Fremhever varene

Naturlige materialer, som tre, har alltid vært praktisk, estetisk og populært å bruke som både dekor og innredning i butikk. Permanente displaysystemer i tre er en god løsning for kampanjer eller salgsfremstøt i butikk og gir andre designalternativer enn ved bruk av for eksempel bølgepapp, skriver Smart Supply på sine nettsider.

– Vi har blant annet spesiallaget et tredisplay for Froosh med egne mål som de skulle bruke for sine drikker. Froosh gir displayene til sine beste kunder som selger mest slik at de kan eksponere det ute i butikk, sier Ness, som forteller at også YX-stasjoner og andre kjeder har bestilt inn displayene.

– Hvorfor skal butikker bestille inn tredisplayene?

– Det er det mange årsaker til. Det fremhever varene på en god måte. Treprodukter er fine til å vise frem lokalmat eller spesielle produkter på. Treproduktene synes godt blant stålinnredning. Av treproduktene får kundene en god og varm følelse om at de får gode og rene produkter, mener Smart Supplys kundeansvarlige innen salg.

– Tredisplayene er også mer miljøvennlig enn for eksempel stål. Alt er skreddersydd og håndlaget av håndverkere. Produktene gir en mer eksklusiv følelse, samtidig som det er overraskende billig, legger daglig leder Kjetil Hesmyr til.

Brukes til alt
Foto

Stort bruksområdet: Ifølge daglig leder Kjetil Hesmyr i Smart Supply kan displayproduktene brukes til alt.

På hjemmesiden til Smart Supply har de ikke skrevet pris på displayproduktene. Ifølge daglig leder er det fordi prisen varierer ut fra størrelse, farge og type behandling av treverket.

– Man kan bestille mindre hyller, annet design og få sin egen logo på produktene. Prisen varierer fra 1000 til 2000 kroner per display, sier Hesmyr, som forteller at de foreløpig selger mest av trekasser til dagligvarekjedene.

– Hva kan displayene brukes til?

–Det kan brukes til alt og være salgsfremmende, men foreløpig er det kanskje bakerier og kafeer som bruker de mest. Men man kan eksponere akkurat hva man vil på disse. De fleste displayene er på hjul slik at de er lette å flytte på, og de fleste kan enkelt legges sammen, forklarer Hesmyr.

– Midt i blinken

– Har treprodukter blitt mer populært?

– Ja, definitivt. Det har blitt veldig trendy, og for å fremheve visse kategorier eller sesongprodukter er tredisplayer midt i blinken, sier Ness, som forteller at leveringstiden er på rundt tre til fire uker.

Smart Supply ønsker å komme med smarte og enkle løsninger og har spennende fremtidsplaner.

– Vi kommer med et produkt som er revolusjonerende for dagligvaren. Vi ønsker å være i forkant, og det skal være enkelt. Vi kan ikke prate om planene våre offentlig enda, men det er et smart produkt, avslører Hesmyr.

Powered by Labrador CMS