Butikktesten

Godt gjennomført: Butikktesterne syntes at denne var utrolig flott, kampanjeaktuell og godt gjennomført.

– En av de flotteste og mest inspirerende butikkene vi har vært i

Butikktesterne lot seg imponere av mange fine sameksponeringer på Meny Rona. Testerne syntes at de ansatte bød på mye varme og matglede i form av kreative og gjennomførte eksponeringer. Det ga Meny-butikken hele 19,5 poeng.

Publisert Sist oppdatert
Meny Rona holder til like utenfor Kristiansand sentrum. Butikken ligger i tilknytning til et minisenter med et fåtalls butikker, samt leiligheter og boliger i nærliggende område. Det er et parkeringshus, samt utendørs parkering i forbindelse med butikken.

Fasade/inngang

Det er god merking av profil og åpningstider. Det er satt ut bukker og rammer på veggene med en rekke ulike tilbud og kampanjer. Vi gir et pluss for at bukkene har tosidig plakatering, slik at man kan se tilbudene fra to hold.

Selve inngangspartiet til butikken oppleves innbydende. Her finner du et stort eksponeringsstativ med ulike blomster og planter, samt et bord med Antibac og plakatering og rollup som henviser til anbefaling om avstand i koronatiden. På veggene er det tapetsert med plakater om sommerens beste utvalg og faste sommertilbud.

Sortiment/varepresentasjon

Butikken har en romslig størrelse med svært god plass og fin bredde mellom reolene. Det er lett å orientere seg, og det er lett å bevege seg med tydelige kategoriskilt. Det er et bredt vareutvalg gjennom hele butikken, med en stor frukt- og grøntavdeling, samt en innbydende ferskvareavdeling der man finner det aller meste av fersk fisk, kjøtt, ost og varmmat til lunsj og middag.

Det er få hull i utstillinger og hyller, selv om vi finner noen enkelte steder. Vi finner hull ved blant annet tacohyllen, som det for øyeblikket er kampanje for. Ellers oppleves hyller og eksponeringer som velfylte med fine varefremstillinger. Alt av eksponeringer og mersalgsløsninger er gjennomførte, og ikke minst opplever vi at det er god og tydelig prismerking hele veien.

Butikken som medium

Frukt- og grøntavdelingen oppleves som svært flott og innbydende. Varene står fint frem i trekasser og skråstilte torg, slik at produktene blir enda mer synlige. Vi opplever utstillingene som gjennomførte
og inspirerende.

Selve hjertet av frukt- og grøntavdelingen er en gammel, stor vogn som er fylt til randen av sameksponeringsprodukter til taco. Her finner du alt fra lime, agurk, løk, mango og avokado til tacoprodukter som tortillachips og revet ost. Utrolig flott, kampanjeaktuell, godt gjennomført og iøynefallende. Alle priser er på plass. Salatbaren i bakkant er fylt opp med vannmeloner og sommerlige drikkevarer. Fin utnyttelse av en god eksponeringsplass som ikke kan tas i bruk til salat i koronatiden.

Vi opplever endeeksponeringene på endereolene og kjølediskene som gjennomførte, ryddige og fine. Varene står pent frem, og alle priser er på plass. Vi likte spesielt enden til Sørlandschips tynn og sprø, selv om prisrammene manglet priskommunikasjon. Vi opplever et par hyller med utplukkede produkter. Blant annet fra Minde sjokolade-enden.

Kjøleren merket med sjømat tar seg svært bra ut. Den er velfylt med hummer og eksponeringene rundt i trekasser er pyntet med fiskenett. I trekassene er det fylt opp med sitron og lime, samt krydder fra den legendariske fiskeforhandleren Reinhardsen. Mersalgseksponeringer som dette er praktisk for kundene, samt flotte og iøynefallende.

Ferskvareavdelingen oppleves utrolig flott og gjennomført. I forkant av diskene finner du baguetter og ulike mersalgsvarer. Spesielt skiller ostedisken seg ut på en god måte med lokalt flatbrød, toast og marmelader sameksponert. Vi finner også ulike guider til ost. Avdelingen oppleves som varm og innbydende.

Kjølerne rundt om i butikken er godt gjennomført. Tilhørende plakatmateriell er på plass og sameksponeringene er svært gjennomførte og gode. Et eksempel på en disk som skiller seg ut er disken med pølser som er på kampanje med fast sommerpris. Disken er velfylt og tilhørende plakater og tilbudsmarkering er på plass.

De ansatte i butikken er veldig flinke til å tapetsere søyler og tomme vegger med plakater og kommunikasjon.

Hygiene

Butikken oppleves som ren og lys, med blanke glassflater på alt fra kjøl til ferskvaredisk. Det er rent og pent både foran og bak diskene i ferskvareavdelingen, og alle gulv er strøkne. Vi finner få varer som ikke hører hjemme på gulv i butikken. Ved inngangen er det satt opp et bord med Antibac og tydelig merking av anbefalt avstand på plakaten som er hengt opp foran bordet.

Personell

Det er flere medarbeidere på gulv og i ferskvareavdelingen, og alle bærer korrekt uniform. Gjennom hele handlerunden opplever vi medarbeiderne som hyggelige og serviceinnstilte. Når vi spør om en vare, blir vi forklart hvor den befinner seg, men da vi ikke helt forstår forklaringen blir vi vist helt frem til varen av en annen medarbeider. I kassen blir vi henvist og hjulpet til selvbetjeningskassene for å slippe å vente. Veldig fint at vedkommende var så oppmerksom.

Kasse/utgangsparti

Kassaområdet oppleves åpent og ryddig. Det er fine eksponeringer i tilknytning til denne delen av butikken som inspirerer til mersalg, og oppleves som en fin avslutning på handlerunden. Det eneste som trakk noe ned var tilbudseksponeringen med kransekaker ved kassene, da 17. mai var over for en uke siden.

Konklusjon:

  • Meny Rona er uten tvil en av de flottere, mest inspirerende butikkene vi har vært i.
  • Den byr på mye varme og matglede i form av kreative og gjennomførte eksponeringer.
  • Vi lar oss imponere av mange fine sameksponeringer som er tatt ut på kreative måter hele veien.
  • Et bredt og godt utvalg av varer. Her finner man alt man trenger til hverdag, lunsj, middag og fest.
Powered by Labrador CMS