Butikktesten

Bra: Testerne opplever både vareutvalget og eksponeringene som bra i butikken.

Forbedringspotensial på Lambertseter

Butikktesterne mener Kiwi Lambertseter Senter kan forbedre prismerking og kundeservice.

Publisert Sist oppdatert

Kiwi Lambertseter Senter:
  • Besøkt: Torsdag 20. januar kl 19:15
  • Fasade/inngang/kasse: 4 av 5
  • Sortiment/varepresentasjon og butikken som medium: 4 av 5
  • Hygiene: 4 av 5
  • Personell: 3 av 5
  • Totalt: 15 poeng

Kiwi Lambertseter Senter ligger på Lambertseter i Oslo. Dette er et område preget av mange leiligheter og boliger. Det er et område som har vært i utvikling de siste årene, og hvor det stadig dukker opp nye boliger og næringseiendommer. Det er gratis parkering for Kiwis kunder.

Fasade/inngang

Fasaden fremstår som innbydende og fin. Det er tydelig merking av profil og åpningstider.

I mellomgangen på vei inn i butikken er det satt opp en rekke sesongprodukter som ved og spylervæske.

Sortiment/varepresentasjon

Butikken er av god størrelse, og oppleves som åpent og oversiktlig – med god plass mellom reolene.

Det er et godt vareutvalg, men vi opplever flere steder at det mangler prismerking, samt at vi finner en del hull i vareutvalget.

Butikken som medium

Gjennom hele butikken går Kiwis konsepter og kampanjer igjen og vi opplever at de ansatte er svært dyktige til å fremme Kiwis ulike konsepter og kampanjer med et godt varetrykk gjennom hele butikkrunden og med materiell som fronter kampanjekonseptene. Et stort pluss gir vi for at butikken har valgt å eksponere såpass mange riktige eksponeringer, med varer som hører med til de pågående kampanjene. Disse står fint frem med tydelige priser.

Vi fant en flott frukt- og grøntavdeling med et inspirerende og fint vareutvalg. Vi opplever alle eksponeringer som gjennomførte, og avdelingen gir en fin start på handlerunden. Et lite trekk for enkelte hull i noen av eksponeringene.

Det kryr av ulike leverandøreksponeringer på gulv. Vi gir butikken ros for å plassere displayene vendt mot kundestrømmen, utnytte tomme hjørner og søyler, samt gode plasseringer i tilhørende avdelinger.

Vi må dessverre trekke for at det et par steder mangler prismerking på eksponeringene. Flotte eksponeringer å nevne er blant annet Duck og Zalo, samt Stabburet leverpostei og Makrell i Tomat. Her var alle priser på plass. Displayene fra Kavli med ulike tubeoster stod også godt frem, og med tydelig prismerking.

Vi finner flere fine sammensetninger med varer i tilhørighet. Over kjølerne med kjøtt og fisk finner du en rekke tilbehørsprodukter med marinader, sauser og baser med mer. Alle tilbehørsproduktene er pent stablet, fremstår dekorative og er tydelig merket med pris. Dette gjør det enkelt for kunden å bli inspirert, og ikke minst gjøre handelen kjapp og lettvint.

Endeeksponeringene på reolene oppleves som fine og velfylte. Alle priser er på plass.

Hygiene

Butikken fremstår som lys, og ren. Vi finner dog en del varer som ikke hører hjemme på gulv, samt på enkelte eksponeringer.

Alle flater både på gulv og i disker er rengjort.

Personell

Det er en rekke medarbeidere i butikken, og alle bærer korrekt uniform. Mange av dem fyller på varer rundt om. Vi opplever å ikke bli sett under handlerunden.

Ved betaling ved kassen opplever vi at kassadamen ikke spør om vi ønsker pose, kvittering og heller ikke ønsker oss en fin dag videre.

Kasse/utgangsparti

Kassaområdet er åpent og fint, og vi opplever fine impulseksponeringer og alle torg ved alle kassene var ryddige, velfylte og de vender riktig vei mot kundestrømmen. En av kassene var åpne, og vi blir raskt ekspedert, men opplever dessverre ikke den beste kundeservicen.

Konklusjon:
  • Dette er en fin butikk det er hyggelig å være kunde i.
  • Vi opplever både vareutvalget og eksponeringene som bra. Her får du tak i det du trenger til ukeshandelen din.
  • Noe forbedring kan man ha med tanke på prismerking og det å gi kundene den ekstra servicen.
Powered by Labrador CMS