Butikktesten

Tydelig: Det er god og tydelig merking av kjedens profil og kampanjetilbud ved fasade/inngang.

Forbedringspotensial på prismerking

Butikktesterne hadde en fin og hyggelig handlerunde på Bunnpris Bogstadveien, men ifølge testeren har de et forbedringspotensial på prismerking.

Publisert Sist oppdatert

Bunnpris Bogstadveien:
  • Besøkt: Torsdag 23. desember kl 15:30
  • Fasade/inngang/kasse: 4 av 5
  • Sortiment/varepresentasjon og
  • butikken som medium: 3 av 5
  • Hygiene: 4,5 av 5
  • Personell: 4,5 av 5
  • Totalt: 16 poeng

Bunnpris Bogstadveien ligger på Majorstuen, svært sentralt i Oslo. Lokasjonen gjør at dette må være en butikk som er hyppig besøkt, da den ligger ved et av Oslos desidert mest besøkte knutepunkter. I området finner man en rekke kontorer og bedrifter, leiligheter, butikker, kafeer og restauranter. Det er ingen parkering kun for Bunnpris sine kunder, men vi tror mange er innom til fots – da de jobber, befinner seg eller bor i nærområdet.

Fasade/inngang

Det er god og tydelig merking av kjedens profil og kampanjetilbud – og ikke minst åpningstiden – både på skilt, plakater og bukker. Det som gjør denne butikken ekstra unik er at den er åpen hele uken frem til midnatt.

Det er i tillegg satt opp et flott display med ukens billige middag. Inngangspartiet oppleves ryddig og innbydende. Handlekurver står ryddig plassert ved inngangen.

Sortiment/varepresentasjon

Butikken har et noe mindre lokale, men for en Bunnpris-butikk lokalisert i sentrum er ikke dette uvanlig, og vi opplever at hver kvadratmeter et godt utnyttet.

Vi finner jevnt over et godt utvalg i forhold til plassen, og ikke minst et godt varetrykk hele veien. Her finner du alt fra salater, bagetter og andre mat i farten-produkter, i tillegg til hverdagslige varer. Vi opplever at butikken har noe å gå på når det kommer til prismerking.

Butikken oppleves videre som ryddig, og det er lett å orientere seg.

Butikken som medium

Gjennom hele butikken går Bunnpris´ kampanjer og konsepter igjen, og de har tatt ut både egne kampanjer og tilbud, samt leverandøraktiviteter på kreative måter.

Det første som møter oss er en fin avdeling med frukt og grønt. Her finner man gode varer, en urteguide og det man trenger av frukt og grønnsaker til hverdagshandelen. Vi opplever at alle varer er priset.

Butikken har fine ender der det er plass, med fokus på juleprodukter. Her er varene som er med på endeeksponeringen tydelig avbildet. Det mangler dog noen varer og priser på plakateringen.

De ansatte er flinke til å utnytte tomme vegger og ender der man ikke kan eksponere for mange varer grunnet plass. Her er det hengt opp ulike og tydelige plakater og strips med blant annet Fruktposen, soltørkede tomater og Smash. Pris manglet. Vi finner også en rekke d-pak med potetgull stablet i et hjørne ved frukt- og grøntavdelingen, men her manglet det også priser på varene. Eksponeringen med Jif Mopp startpakken er noe liten og utplukket, men tydelig priset.

Eksponeringen i kjøl med grønnsaker og mersalgsprodukter med dressing til salat og tilbehør tar seg godt ut i overkant av grønnsakene. Her er det svært tydelig prismerking med bilde av varene. Veldig bra – dette gjør det lettere for kundene å orientere seg.

Det manglet priser på enkelte frittstående eksponeringer, som plant annet Pepsi Max, som er eksponert under panteautomaten. Dette gjelder også displayet med Battery energidrikk som er eksponert i en Fjordland-kjøler.

Varepresentasjonen oppleves som svært ryddig i alle eksponeringer og reoler – og gir oss et fint og ryddig inntrykk.

Hygiene

Butikken fremstår som ren og ryddig. Vi finner ingen varer på gulv og opplever alle flater som ryddige og godt rengjort. Butikken er godt belyst. Vi sitter igjen med et godt helhetsinntrykk.

Personell

Det er to medarbeidere i butikken som umiddelbart sier hei, og oppleves som serviceinnstilte og hyggelige. Ved kassen slår den ansatte av en hyggelig prat. Her blir man sett, noe som er med på å gi det gode helhetsinntrykket.

Kasse/utgangsparti

Kassaområdet består av en bemannet kasse. Vi opplever området som ryddig, fint og med et fåtalls impulsvarer. Når vi er innom, er det ikke lang ventetid i kassen.

Konklusjon:
  • Bunnpris Bogstadveien er en butikk det er hyggelig å handle i.
  • Her finner du et greit vareutvalg i forhold til størrelsen, svært gode åpningstider – hele uken – og ikke minst et godt og ryddig varetrykk.
  • Noe forbedringspotensial rundt prismerking, men alt i alt en fin og hyggelig handlerunde i juletiden.
Powered by Labrador CMS