Annonse

Grill

Grillvekst i norske butikker

Stengte grenser og norgesferie fører til vekst i salg av grillmat. Butikkjedene Coop, Rema 1000, Meny og Kiwi melder alle om økt salg av grillvarer.

Ny grillkampanje fra Rema 1000

Veggie style, kaller Rema 1000 det når de nå kjører i gang sin nye grillkampanje. – Målet er å inspirere kundene med mange grillede og fargerike grønnsaksretter, sier en energisk mediesjef Tommy Majdek.

Grillnyheter fra Gilde og Prior: – I år skal det grilles!

Den spesielle tiden vi står i har vekket en interesse for matlaging hos mange. Det viser Norturas salgstall for den siste måneden. Nå står en ny matsesong for tur, og Nortura lanserer i disse dager et mangfold av grillprodukter.

Tidligere matgledevinnerSatser på mye grillglede

– Vi jobber aktivt med grillsesongen, og tilpasser oss det nye handlemønsteret. Å spre matglede har aldri vært viktigere enn nå, sier Magnus Minnesjord i Kiwi Risingveien i Skien.

Blå burgerost

Fisk på grillen

Marinert grillfilet

Grillost fra Oluf

Nytt fra slakter´n

Lettere burger på grillen

Bedre grillbrød med potet

Bedre til grillmaten

Hjertego potetsalat

Maisalat

Venter eksplosjon i salget av grillmat

Laks, ørret, kylling og scampi er alle på topplista over grillprodukter det selges mest av i Coops dagligvarebutikker. I tillegg har salget av vegetarburgere doblet seg.

Coop selger færre engangsgriller

Coop har merket en nedgang i salget av engangsgriller de siste årene. Kjeden trekker fram tørke og ildforbud i fjor og dårlig sommervær i år som forklaringer.

Kundene dine ønsker å grille sunnere

En undersøkelse gjennomført av Norstat på oppdrag fra Opplysningskontoret for frukt og grønt (OFG) viser at mange ønsker å grille sunnere enn det de faktisk gjør. Nordmenn griller mye pølser, hamburger og rødt kjøtt, og mindre av hvitt kjøtt, fisk og grønnsaker.

Norgesgruppen trekker engangsgrill fra markedet

Unik engangsgrill som omsettes av Norgesgruppen, trekkes fra markedet etter testfunn.

Annonse
Annonse
Annonse