Grill
Ny grillkampanje fra Rema 1000
Veggie style, kaller Rema 1000 det når de nå kjører i gang sin nye grillkampanje. – Målet er å inspirere kundene med mange grillede og fargerike grønnsaksretter, sier en energisk mediesjef Tommy Majdek.
I likhet med de andre kjedene startet Rema årets grillkampanje for alvor i april – med mange produkter på plass i butikk allerede før påske. Siden den gang har butikkene vært fulle av grillmarkedsføring, og reklamen med Andreas Viestad går jevnt og trutt på TV-skjermen.
Men i år gir ikke Rema seg med én kampanje. Nå fyrer de løs med «Bølge 2» og helt nye reklamefilmer, nytt butikkmateriell og et helt nytt inspirasjonshefte.
I «Veggie style» er det grønnsakene som spiller hovedrollen.
– Vi ser tendenser til at flere og flere av kundene velger mer frukt og grønnsaker i hverdagen. Nå er det grønnsakene som har hovedrollen, og proteinene er tilbehøret sier Tommy Majdek.
Kampanjen er fortsatt i samarbeid med årets grillkokk i Rema, Andreas Viestad. Til denne kampanjen har han fått med seg blogger og «salatdronning» Aicha Bouhlou, som opprinnelig er fra Marokko. Dermed blir det mange retter fra Midtøsten, der rene grønnsaksretter trolig er mer vanlig enn i Norge.
Les mer i ukens papirutgave av Dagligvarehandelen!