Annonse
Daglig leder og eier av forlagshuset Medier og Ledelse, Magne Lerø, intensiverer satsingen på kiosk-, bensin- og serveringsmarkedet.

Kjøper fagbladet Convenience

Medier og Ledelse, som blant annet gir ut Dagligvarehandelen og Matindustrien, overtar fagbladet Convenience. Bladet retter seg inn mot kiosker, bensinstasjoner, gatekjøkken og hurtigmatutsalg.

Full dekning

Medieforlaget vil etter oppkjøpet ha tilnærmet full dekning i det norske convenience-markedet.

– Når vi først er inne i dagligvarebransjen, matindustrien og hotell- og restaurantbransjen, er veien kort over til å dekke handels- og serveringssteder som vi benytter oss av når vi er på farten. Det vil bli vekst i dette markedet når vi kan riste koronaen av oss, sier Magne Lerø, som er eier og daglig leder.

Convenience har i flere år vært gitt ut at Ask Media, og da under navnet Fast Food. Det siste året har magasin og nettsted blitt gitt ut av Acom Media, der redaktør og daglig leder Karine Hildonen Henriksen også er inne på eiersiden.

Fagbladet har et opplag på 2000, og finansieres primært med annonser. Medier og Ledelse vil ifølge Lerø satse sterkere på abonnement og bygge ut nettsiden med både åpne artikler og artikler forbeholdt abonnenter.

Passer godt inn

I forbindelse med eierskiftet vil Convenience redaksjonelt bli en del av Dagligvarehandelen, men bli organisert som en avdeling med eget regnskap.

– I Dagligvarehandelen skriver vi om kiosker og bensinstasjoner på ukentlig basis, og dekker også denne delen av markedet tett gjennom bransjeavisen Servicehandelen, som vi utgir i samarbeid med Virke Servicehandel. Convenience dekker en utvidet del av dette segementet, og vil styrke vår dekning gjennom å vise et bredere bilde av matbransjen, mener redaktør Are Knudsen i Dagligvarehandelen, som er glad for å få med seg dagens Convenience-redaktør, Karine Hildonen Henriksen (bildet), på laget.

Hun går nå inn i rollen som fagredaktør for stoffområdet i Dagligvarehandelen, herunder også publikasjonene Servicehandelen og Convenience.

– Jeg har stor tro på fagpressen framover når vi kan operere i sammenhenger der vi kan ta ut synergier og spisse oss mot det markedet vi vil nå, sier Hildonen Henriksen.

 

Annonse
Annonse