KBS

Går så det griner: Kjøpmann Øyvind Thorsell i 7-Eleven Flytogterminalen gleder seg over utviklingen etter gjenåpningen av kiosken i fjor høst.

Solid vekst for 7-Eleven Flytogterminalen

I oktober i fjor gjenåpnet kjøpmann Øyvind Thorsell 7-Eleven Flytogterminalen i ny drakt. Det har gått over all forventning, ifølge kjøpmannen.

Publisert Sist oppdatert

­– Tall lyver ikke. Det har gått veldig bra. Vi har en varesalgsvekst på 21 prosent og 50 prosent vekst på mat, sier Thorsell.

Mer mat

7-Eleven Flytogterminalen har mange av de samme løsningene som konseptbutikken i Storgata. Kiosken på Oslo S satser nå mer på blant annet mat og «merch» fra 7-Eleven.

– Vi produserer maten selv og lager unike produkter. Det er til og med turister som tar bilder av kiosken. Jeg vil si det har vært en stor suksess med produktene vi har presentert så langt, synes 7-Eleven-kjøpmannen, som forteller at de ansatte nar blitt enda stoltere av produktene og varemerket etter at de gjenåpnet.

Innenfor matkategorien er nyhetene pocket toast populært, sammen med bagels, sandwich og croffles.

– Vi selger også mye «merch» og får ikke inn nok størrelser før det er utsolgt. Med 7-Elevens nye konsept differensierer vi oss fra andre kiosker. Konseptet er ungt og kult, og jeg føler det tar oss tilbake til 7-Elevens grunnidé.

Nytt konsept: 7-Eleven Flytogterminalen har mange av de samme løsningene som konseptbutikken i Storgata. Kiosken på Oslo S satser nå mer på blant annet mat tilberedt på stedet.

Omsetning på 26 millioner

Da Dagligvarehandelen intervjuet Thorsell like før åpningen i fjor, anslo han en omsetning på 30 millioner kroner.

– Det var veldig offensivt, men 30 millioner kroner i omsetning er en visjon, og vi skal dit. Jeg tror vi kan klare det. Med en vekst på over 20 prosent er vi i rute mot en omsetning på 26 millioner kroner i år.

Thorsell er tilfreds med at kiosken har fått sitteplasser, og synes det nye konseptet fungerer bra for lunsj- og kveldskundene. han ser likevel et potensial for å vokse ytterligere innenfor frokost-segmentet.

– Vi skal utvikle både produkter og opplevelsen for å bli enda mer attraktive for frokostkundene. I dag har vi en knallgod deal, der kunden kan velge mellom kaffe, juice og ulike rundstykker med 2 for 49 kroner. Dette blir en viktig grunnpilar i frokostsatsingen vår. Vi selger allerede enorme mengder av disse, konstaterer Øyvind Thorsell.

Powered by Labrador CMS