Annonse
Hamstring i butikk ser ut til å være svært smittsomt, og det er et felles bransjeansvar å unngå en opphauset situasjon, mener Stein Rømmerud, som er konserndirektør kommunikasjon og samfunnskontakt i Norgesgruppen.

La oss huske det vi har lært

Mange i bransjen ble nervøse i midten av mars da vi så hvordan kundene raskt strømmet til butikkene og fylte handlevognene med unormale mengder. Hyllene ble tømt for varer som gjær, dopapir og hermetikk. Heldigvis fremsto bransjen profesjonell, rolig, samordnet og balansert i sine tilbakemeldinger til publikum. Befolkningens tillit til at leverandørene og kjedene ville klare å opprettholde åpne, trygge butikker med tilstrekkelig varemengde, gjorde at hamstringstendensene roet seg raskt.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (165,- eks mva). Første mnd kr
1,-
Prøv nå — ingen bindingstid
Allerede abonnent?
Annonse
Annonse