Leverandørnytt

I år feirer Diplom-Is 90 år. I den anledning har Eskimonika fått en jubileumslogo på favorittpakken (t.v). Slik var logoen til Diplom-Is i 1936 (t.h).

90 år med Diplom-Is

I år har Diplom-Is 90-årsjubileum. I den anledning har iskremfabrikken laget en småis-favorittpakke med bestselgere.

Publisert Sist oppdatert

– Vi tar frem våre aller mest solgte småis-klassikere og legger dem inn i en favorittpakke. Dette er Eskimonikas gave til det norske folket, sier produktsjef Eli Aurdal Flønes i Diplom-Is. I tillegg har Eskimonika fått en jubileumslogo på favorittpakken.

I 1936 ble Eskimonika født med slagordet «Ild mot is – kulde mot varme». Maskoten er et klassisk symbol som har vært symbolet på Diplom-Is siden.

– Det er veldig morsomt å feire 90 år. Diplom-Is har vært en aktør i bransjen i ni tiår, og det er unikt. Vi er veldig stolte over det, sier Marianne Grøtte, markedssjef i Diplom-Is.

2. verdenskrig ble en tøff periode for Diplom-Is, hvor produksjonen lå nede. Mellom 1980 og 2000-tallet var konkurransen hard, og i 1991 kom GB-is inn på det norske markedet. Dette kalles på Diplom-Is’ nettside for «iskrem-krigen». Etter noen tøffe år trakk GB seg ut av Norge i 1995.

– Vi er representert fra nord til sør. For 90 år siden var det bare lokale iskremprodusenter som var representert i Norge, sier Grøtte.

– Vi har hele veien jobbet bevisst med strategi. Vi eier hele verdikjeden fra den første innsikten blir identifisert til isen havner på lager og går ut til butikkene, og er stolte av å være hele Norges iskrem.

Les mer i ukens utgave av Dagligvarehandelen.

Powered by Labrador CMS