Leverandørnytt

Den nye emballasjen til Grilstad består av 2/3 resirkulert plast. Foto: Grilstad

Grilstad erstatter 150 tonn ny plast med resirkulert

De mest solgte kjøttpåleggene fra Grilstad vil i løpet av februar bli levert til butikkene i en emballasje som består av minst 2/3 resirkulert plast. Dermed erstatter Grilstad 150 tonn ny plast med resirkulert.

Publisert Sist oppdatert

– Blant de store spekematleverandørene i Norge er vi nå ledende på bærekraftig emballasje. Det er vi stolte av, sier konsernsjef Jørgen Nicolay Wiig i Grilstad AS.

– Vi vet at stadig flere forbrukere tar valg ut fra miljøhensyn. Mange vil gjerne velge den mest bærekraftige emballasjen. Derfor har vi preget «2/3 RESIRKULERT» i plasten på baksiden av pakningene med resirkulert plast når vi nå relanserer Grilstad-sortimentet med ny logo, forteller Wiig. Pakningene med resirkulert plast er også merket med et eget symbol: et grønt hjerte.

Grilstad har samarbeidet med den internasjonale emballasjeprodusenten Wipak om utvikling av den nye emballasjen, som både beskytter produktet, holder matsvinnet nede og gir minst mulig miljøavtrykk. I førsteomgang gjelder det de tre bestselgerne: Jubelsalami, Gullsalami og Trønderfår.

Samtidig med lanseringen av resirkulert emballasje får Grilstad ny logo. Matklokka på Grilstad gård er tilbake etter at den forsvant fra logoen i 1994.

– Den nye logoen illustrerer at Grilstad er forankret i både moderne og tradisjonelle verdier. For oss er nyskaping og bærekraft uløselig knyttet til skikkelig håndverk, sier konsernsjefen.

Powered by Labrador CMS