Leverandørnytt

Solo hele året

Målet med nyheten Solo Super Julebrus er å bli en julebrus for hele landet, og gjøre Solo-merket mer relevant gjennom hele året.

Publisert Sist oppdatert

­Solo er en av Norges mest kjente merkevarer, og ble etablert i 1934. Mange forbinder appelsinbrusen med påsken, men de siste årene har flere nye varianter blitt testet ut under det sukkerfrie Solo Super-navnet. Det er første gang at Solo lanseres som julebrus.

Solo Super Julebrus er en rød julebrus med smak av bringebær og vanilje, helt uten tilsatt sukker, men med naturlig sukkerinnhold fra bringebærjuice. Den finnes på 0,5 l flaske og på slank boks.

Rundt juletider står julebrus for 29 prosent av verdien av brusmarkedet totalt. 55 prosent av dette er brun julebrus, mens 45 prosent er rød.

Ringnes-eide Hamar og Lillehammer er det desidert største merket. Det finnes mange julebrusmerker, og her er preferansene svært regionale.

– Som det største, norske brusmerket håper vi å kunne treffe bredt i hele landet og styrke rød julebrus som kategori, sier markedssjef Peder Onsøyen i Ringnes.

– Denne julebrusen er et ledd i strategien om å gjøre Solo mer relevant hele året, understreker Onsøyen.

Solo Super Julebrus er utviklet i samarbeid i samarbeid med brusblogger Linnéa Myhre, og du kan lese mer om samarbeidet i ukens papiravis.

Powered by Labrador CMS