Leverandørnytt

Boble er tidenes lansering for Freia

Relanseringen av Freia Boble har vært tidenes mest vellykkede lansering for Freia. Nå sliter de med å produsere nok.

Publisert Sist oppdatert

– Da vi relanserte Boble i september håpet vi at den skulle bli tatt godt i mot av forbrukerne, men dette overgår alle forventninger, sier Mannaïc Mathelier, markedssjef for sjokolade i Freias eierselskap Mondelez i en pressemelding.

Den siste måneden har Boble vært den tredje mest solgte sjokoladen i Norge, bare forbigått av klassikerne Freia Melkesjokolade og Kvikk Lunsj. Siden september er det solgt over 1,5 millioner Boble-plater i de største butikkjedene.

– Det har vært et stort engasjement fra forbrukerne om å få Boble tilbake i butikken. Vi har de siste åra fått utallige henvendelser om dette fra Boble-entusiaster over hele landet, sier Mathelier.

– Nå produserer vi det remmer og tøyler kan holde, men vi klarer ikke å dekke den enorme etterspørselen, sier hun og lover å snu alle steiner for å sikre at alle skal få.

Powered by Labrador CMS