Leverandørnytt

I en ny kampanje er nordmenn de første til å bestemme om Coca-Cola uten sukker er den beste.

Coca-Cola gjør sin største kampanje i Norge

Nordmenn er de første til å bestemme om Coca-Cola uten sukker er den beste. Dette er det største selskapet gjør her i Norge siden lanseringen for snart 100 år siden.

Publisert Sist oppdatert

Siden 2021 har slagordet «Best Coke Ever?» rullet over TV-skjermene. Nå er nordmenn valgt ut til å gjøre en avstemning for å finne ut om dette faktisk stemmer.

– Det er ikke så ofte at Coca-Cola sentralt velger ut «lille» Norge på denne måten, og da syntes vi det er utrolig gøy at vi har fått til dette. Det er fortsatt en del som ikke har prøvd smaken etter at vi justerte den for et par år siden, og derfor gleder vi oss til å gi denne muligheten, sier markedssjef Tonje Haugen i Coca-Cola Norge i en pressemelding.

Nissen har blitt brukt som Coca-Colas viktigste jule-influenser i over 100 år. Nå henter Coca-Cola inn nissen for en gjesteopptreden utenom sesong.

– Vi måtte rett og slett hente nissen hjem fra ferie, og få han til å kommunisere det viktige budskapet om at Norge er det første landet som skal bestemme om Coca-Cola uten sukker er den beste noensinne, sier Haugen.

Valget vil foregå frem til høsten. Underveis vil nordmenn få mulighet til å gi sin stemme. Den som vil kan også være med i trekningen om å reise til Coca-Cola’s hovedkontor i Atlanta og avlevere Norges svar.

– Resultatene skal senere i høst leveres til hovedkontoret i USA, og skal være signert av nordmenn. Vi er selvsagt spente på hva som blir konklusjonen, avslutter Haugen.

Powered by Labrador CMS