Leverandørnytt

Vil ha med flere på plastrydding

Unilever utfordrer andre selskaper som holder til på Fornebulandet til å plukke plast i nærområdet, og oppfordrer samtidig alle selskaper til å delta på strandryddedagen i september i regi av Hold Norge Rent.

Publisert Sist oppdatert

­8. juni var det FNs internasjonale dag for verdens hav. Unilever Norge, som har merkevarer som Dove, Neutral, Domestos, Ben & Jerry’s, Hellmann’s og Magnum, benytter denne dagen hvert år til å plukke søppel og plast, og i år gikk turen i selskapets nærområde på Fornebu.

– Til tross for at vi bor i et land hvor vi er forholdsvis flinke til å kaste vårt avfall på rett måte så er det utrolig hvor mye søppel og plast man finner når man først begynner å plukke, sier bærekraftansvarlig Sigrid Bugge Opheim i Unilever.

– Unilever har selv ambisiøse mål om å samle inn mer plast enn de trenger selv i egne produkter, og dette blir vårt lille bidrag til det. Vi har også signert Plastløftet i Norge og er stolte av at vi allerede nå har nådd vårt mål om å spare 100 tonn plast. Vi skal nå diskutere nye og høyere mål om å bruke mindre plast, bedre plast og helst lage produkter som ikke inneholder plast i det hele tatt, sier Bugge Opheim, som har en oppfordring til andre selskaper både i og utenfor dagligvarebransjen:

– Målet vårt er å inspirere flere til å engasjere seg i dette. Vi ønsker å utfordre andre selskaper som holder til på Fornebulandet, som Telenor, Equinor og Technopolis, til å være med neste år. Eller hva om Bærum kommune oppfordrer flere til å være med? I tillegg oppfordrer vi selskaper til å delta på den store ryddedagen/strandryddedagen i september i regi av Hold Norge Rent.

Powered by Labrador CMS