Mat på farten

Jeanette Amara, kategorileder for mat og kaffe i Circle K. Foto: Circle K

350 millioner Koppen-fyllinger på 20 år

– Jeg tror nesten vi kan kalle dette Norges mest populære kopp, sier Jeanette Amara i Circle K Norge.

Publisert Sist oppdatert

­Hun sikter til kaffeavtalen – bedre kjent som «Koppen». Den feirer 20-årsjubileum i disse dager. I den anledning har Amara, som er kategorileder for mat og kaffe, funnet fram kalkulator og regneark.

– Koppen har blitt brukt på våre stasjoner om lag 350 millioner ganger siden lanseringen i 2003. Det sier noe om hvor vellykket dette tilbudet har utviklet seg til å bli, forteller hun.

300 tonn kaffebønner

Årlig kverner Circle K-stasjoner over hele landet mer enn 300 tonn med kaffebønner. I tillegg kommer kakao, te og annen varm drikke, som også er inkludert i Koppen-avtalen.

– Koppen har blitt vårt mest berømte produkt. Hver morgen når jeg går nedover gata på vei til jobb, ser jeg Koppen gjennom vinduet i nesten annenhver bil. Hvert år fylles den rundt 23 millioner ganger. Mange kunder fyller så ofte at de finansierer Koppen i løpet av januar, og dermed drikker på vår regning resten av året, sier Amara.

En standard og en premium kopp

Nå har Circle K lansert «Koppen 2023». Den kommer i to størrelser - standard og premium - samt en rekke farger. Men – kundene kan også gjenbruke sine gamle kopper, dersom de foretrekker det.

– Dette er rimeligere for kunden og enda bedre for miljøet. Enkelte kunder samler på koppene våre, og vil gjerne ha den nye modellen hvert år. Det er selvsagt lov, samtidig som vi belønner gjenbruk gjennom en lavere pris på kaffeavtalen, sier Amara.

(Pressenytt)

Powered by Labrador CMS