Yngve Knutsen
Salgssjef Dagligvarehandelen
Epost: yngve@dagligvarehandelen.no
Telefon: +47 901 77 242
Annonsering på nett: Formater og priser ex. mva. Vi anbefaler vanligvis å være på alle annonseplassene på nettsiden vår slik at ikke annonsen dukker opp det samme stedet hele tiden, men flytter seg rundt på alle annonseplassene. Dette tror vi gir økt verdi også for leseren. I tillegg er vår erfaring at midtbanner og artikkelbanner gir flere visninger enn de fleste er klar over. Om det ikke er til for mye bry vil vi derfor be om 4 størrelser, nemlig 180x500, 320x250, 980x150 og 980x300. Nettsiden har omtrent 50 000 sidevisninger og 90 000 annonsevisninger per måned.
Toppbanner
Størrelse: 980 x 150 px.
CPM: 750, priseksempel: kr. 15 000 for 20 000 visninger
Plassering: Gjennomgående,
vises på front- og artikkelside
Midtbanner
Størrelse: 980 x 150/300 px.
CPM: 750, priseksempel: kr. 15 000 for 20 000 visninger. Plassering: Forside desktop.
Artikkelboard
Størrelse: 980x150/300 px.
CPM: 750, priseksempel: kr. 15 000 for 20 000 visninger
Plassering: Artikkelside desktop. Hver artikkel har minst to annonser, og opp til 5 annonser pr artikkel avhengig av lengden på annonsen.
Skyskraper
Størrelse: 180 x 500 px.
CPM: 750, priseksempel: kr. 15 000 for 20 000 visninger Plassering: Vises på front desktop.
Mobilbanner
Størrelse: 300 /320x 250 px.
Inkludert i prisen.
Plassering: På forsiden og i artikler, avhengig av hvilken desktopplassering du kjøper.
Nyhetsbrev
Størrelse: 450x300 px.
Pris pr uke: kr. 5 000,- 1 av plassene, alle visningene.
Pris pr mnd: kr. 20 000,-
Antall ukentlige utsendelser: 6
Abonnenter: 6 700
Plassering: Øverst etter sak nummer 2, midten og i bunnen av brevet.
Spesifikasjoner
Formater: GIF, JPG, PNG, html5, Third-Party Script
Nyhetsbrev: har kun gif eller jpg
Maks størrelse: 100kb
Url må vedlegges
html-annonser må åpnes i nytt vindu
ClickTag inkluderes i Flash-annonser
Filnavn må innholde dato_kunde_plassering (eksempel: 0101_Fora_toppboard) og kan ikke inneholde æ, ø, å eller blanke tegn.
Clicktag: Clicktag er en kode som gjør det mulig å registrere antall klikk som er gjort, også på flash-annonser. Koden legges til som en action for en knapp. Dette kan gjøres på følgende måte: on(release) {getURL(clickTAG,”_blank”);}
Obs! Koden er case sensitive– følg oppskriften!
Ulike plattformer: Våre nettsider er responsive, og vises på desktop, nettbrett og mobil. Skyskraper forsvinner når skjermen blir for smal, og vises derfor ikke på mobil. Vil man ha annonsen på alle plattformer må man også levere i mobilformatet.
Annonsørinnhold
Vi tilbyr annonsørinnhold!
Kontakt oss for mer informasjon!
Priser: Alle priser er eks mva.
Materiellfrist: 2 dager før publiseringsdato
Avbestillingsfrist: 3 dager før publiseringsdato.
Send filer til oss: Ferdige filer inkl. landingsside sendes til yngve@dagligvarehandelen.no med kopi til mat@dagligvarehandelen.no
Generelle betingelser: Dagligvarehandelen forbeholder seg retten til å ikke publisere annonser som er åpenbart lovstridige, uriktige, villedende, eller som strider mot moralske normer og etiske krav. Annonser av redaksjonell karakter skal tydelig merkes som annonse.
Annonsebestiller er selv ansvarlig for at levert materiell er i henhold til våre tekniske spesifikasjoner.
Dagligvarehandelen er uten ansvar for feil i materiell mottatt fra annonsør, reklamebyrå eller annen formidler.