Nyheter

Rema 1000 er nummer tre i det norske dagligvaremarkedet. Foto: Audun Braastad, NTB

Rema mister markedsandeler

Etter åtte måneder av 2021 har Rema 1000 en markedsandel på 23,1 prosent, en tilbakegang på 0,3 prosentpoeng fra samme periode i fjor, ifølge Dagens Næringsliv.

Publisert Sist oppdatert

Avisa viser til bransjeinterne tall fra analysebyrået NielsenIQ.

Leder for kommunikasjon i Rema 1000, Hanne Knudsen, skriver i en e-post til Dagligvarehandelen at de ikke bruker tid på å svare opp synsing og spekulasjon.

– Vi går inn i årets forhandlinger positive og offensive, med spennende vekstplaner sammen med våre leverandører. Vi hviler ikke med dagens markedsandel – Rema 1000 skal vokse og ta andeler fremover.

Les kommentar fra Coop og Norgesgruppen her.

Powered by Labrador CMS