Nyheter

– Vi bestilte inn et minimum for å teste litt før vi lanserte barene til dagligvare, men vi ble raskere utsolgt enn vi hadde trodd, sier sier gründer Malin Bruset i GroGro.

Lanserte Råwbarer: – Solgt over 30.000

I starten av juni lanserte barnematprodusenten GroGro tre ulike Råwbarer. Nå er to av barene på deres nettside utsolgt.

Publisert Sist oppdatert

– Det har vært helt galskap. For én uke siden lanserte vi barene gjennom Oda. Vi bestilte inn et minimum for å teste litt før vi lanserte til dagligvare, men vi ble raskere utsolgt enn vi hadde trodd, sier gründer Malin Bruset, som forteller at de har solgt over 30.000 barer.

Den ene Råwbaren er lansert med smaken dadler, havre og kakao. Den andre er med smaken eple, gulrot og kanel og den tredje er med smaken aprikos, havre og bringebær. Barene er anbefalt for barn fra ett til seks år.

– Det er ikke noen ingredienser som skal inn i produktene som ikke bidrar med noe positivt. Derfor har vi valgt en daddelbase på alle tre produktene. Dette er barer man egentlig kunne ha laget selv hjemme, men her får du dem ferdig. Fokuset vårt er at hjemmelaget mat er best, men vi prøver å gjøre det så likt hjemmelaget som mulig.

GroGro selger også kaldpresset smoothie, grøt og måltid.

Gledelig beskjed fra Norgesgruppen og Coop

Det er ikke bare barer GroGro selger. De selger også kaldpresset smoothie, grøt og måltid. Før helgen fikk Malin en gledelig beskjed fra Norgesgruppen.

– Alle Meny-butikker som vil ta inn våre produkter, får lov til det. Og det er veldig hyggelig. Vi har også fått listing på kakaobaren og aprikosbaren, i tillegg til frivillig listing i Spar. Vi har også fått beskjed fra Coop om at de tar inn de samme to barene i alle Obs, Coop Mega og Extra-butikkene. Så det er utrolig gøy.

– Dere selger produktene deres i enkelte dagligvarebutikker, men også på nettsiden deres. Utkonkurrerer det hverandre?

– Nei, absolutt ikke. I nettbutikken selger vi kun i storpakk, mens i dagligvare kan man kjøpe stykkevis. Så vi dekker ulike behov, men vi ser at dette forsterker hverandres posisjonering.

Snacks til barn?

Forpakningen på GroGros produkter skal oppgraderes. Etter mange tilbakemeldinger fra forbrukerne, ønsker barnematprodusenten å endre åpningen. I nyhetsbrevet deres har de spurt forbrukeren om tips.

– Vi har fått inn over 600 tips, så det er et stort engasjement. Vi har sett på en løsning med sugetut, men det er ikke noe vi anbefaler. Vi ser heller på andre løsninger.

– Hva er planene deres fremover?

– Nå blir det å etablere barene i markedet, og vi arbeider med ny produktutvikling. I løpet av det nærmeste året skal vi komme med flere nye smaker på våre kjøleprodukter. Vi ser også på muligheten for et nytt produkt for snacks til barn. Denne kategorien øker, men vi mener at det i dag ikke er gode nok produkter. Det er fortsatt for tidlig å si akkurat hva det blir, men behovet er stort.

Powered by Labrador CMS