Marcel Dinardi(19) fra Sandefjord og Anne Marte Kuijpers Jørgensen(16) fra Larvik vant Solo-Idol med sin tolkning av Solo-låten «I go Solo» (Foto: Fremantle)

Nyheter

Anne Marte og Marcel vant Solo-Idol

– Anne Marte Kuijpers Jørgensen (16) fra Larvik og Marcel Dinardi (19) fra Sandefjord har vunnet Solo-Idol, får 50 000 kroner og blir Norgeskjent som de nye Solo-stemmene i ny Solo-reklame.

Publisert Sist oppdatert

Vinnerne av Solo-Idol ble kåret under selveste Idol-finalen på TV2 fredag kveld. Anne Marte Kuijpers Jørgensen fra Larvik og Marcel Dinardi fra Sandefjord vant med sin tolkning av Solo-låten «I Go Solo» som gikk rett hjem hos Solos fagjury, heter det i en pressemelding fra Solo-eier Ringnes.

Begge går på musikk og dans på Thor Heyerdahl videregående skole i Larvik. Som vinnere får Anne Marte og Marcel et artisthonorar på 50 000 kroner, og låten skal være med i den nye Solo-reklamen i hele 2021.

Konkurransen ble lansert av Solo og Idol i januar. Ungdom fra 16 år ble invitert til å lage sin egen tolkning av Solo-låten «I Go Solo». Forslagene kunne de laste opp på nettsidene til Solo-Idol slik at alle kunne oppleve den store bredden blant deltakerne.

– Gjennom konkurransen var vi på jakt etter en ny tolkning av Solo-sangen, og vi fikk inn utrolig mange kreative søknader med både musikk og video. Til slutt var det Anne Marte og Marcel som virkelig skilte seg ut med sin veldig catchy pop-tolkning av «I Go Solo», sier Maria Heimisdottir Brennodden, som er ansvarlig for Solo-Idol hos Ringnes.

Vinnerbidraget ble valgt ut fra høy kvalitet i gjennomføringen og fordi juryen mener sangen vil passe veldig godt i reklamen til Solo.

I alt kom det inn rundt hundre ulike versjoner av den nye Solo-låten. Anne Marte og Marcel var blant tre finalister da fristen for å sende inn søknad løp ut sent i april, og fikk oppleve å bli utropt som vinnere fra scenen i Idol-finalen på Telenor Arena fredag kveld.

– Vi som har jobbet med Solo-Idol har blitt glad for og rørt av den innsatsen deltakerne har lagt i bidragene. Vi var sikre på at unge musikktalenter i Norge ville kunne lage en ny versjon av Solo-sangen som vi kan benytte i reklamen for Solo neste år, men at det skulle komme nesten 100 så gode tolkninger er helt overveldende, sier Heimsdottir Brennodden.

Powered by Labrador CMS