Nyheter

Åtte av ti voksne i Norden er medlemmer av et lojalitetsprogram

YouGovs siste whitepaper «Hva de nordiske landene synes om lojalitetsprogrammer» undersøker forbrukernes motiver, holdninger og atferd når det gjelder lojalitetsprogrammer.

Publisert Sist oppdatert

For tiden er det åtte av ti voksne personer i Norden som er medlemmer av et lojalitetsprogram, skriver YouGov i en pressemelding. Med lojalitetsprogram mener YouGov et program som omfatter kunder som handler i tilknytning til eller bruker tjenestene som er forbundet med hvert program.

Dataene til YouGov viser at medlemskap i lojalitetsprogrammer varierer mye etter alder, kjønn, typer av lojalitetsprogrammer og land. På alle markeder er det de yngre forbrukerne som utgjør den gruppen som minst sannsynlig er medlemmer av et lojalitetsprogram.

Det er fordelen med rabatter og tilbud fra merket som er den viktigste grunnen til at folk i Norden ønsker å være medlemmer i et lojalitetsprogram. Gjennomsnittlig oppgir 84 prosent av lojalitetsmedlemmene dette.

Dette er de fem mest populære programmene for lojalitetsmedlemmer:

Powered by Labrador CMS