Nyheter

Blar opp for ungdommen

Med midler fra et globalt initiativ for å støtte en hardt presset restaurant- og serveringsbransje, gir Coca-Cola, sammen med blant andre Foodora, gavekort på måltider for over 400.000 kroner for å gi videre til dem som trenger det aller mest.

Publisert Sist oppdatert

I løpet av desember kan de mange tusen ungdommene som besøker Fellesverket, aktivitetshus for ungdom drevet av Røde Kors, glede seg over muligheten til å få et hyggelig førjulsmåltid. Måltidet er gitt av Coca-Cola i godt samarbeid med blant annet foodora.

– Det har vært en krevende tid for mange ungdommer etter nedstengingen av Norge i mars. Fellesverkene måtte holde stengt lenge, men er nå åpne med de smitteverntiltak som gjelder og det er stor pågang, så dette initiativet setter vi veldig stor pris på. At vi kan ha noen ekstra hyggelige julemåltider på Fellesverkene nå i desember, eller til og med dele ut gavekort til ungdom som holder seg hjemme vil bety mye og er helt fantastisk, sier rådgiver Thea Juell i Barn og Unge i Røde Kors i en pressemelding.

I løpet av året har The Coca-Cola Foundation, en stiftelse grunnlagt av The Coca-Cola Company, bidratt i den globale dugnaden for å motvirke effektene av pandemien.

– Tiden vi er inne i er krevende for oss alle, men spesielt restaurant- og serveringsbransjen har vært hardt rammet på grunn av nedstenginger og sosial distansering. For oss er det viktig å kunne gi noe tilbake til de, samtidig som vi utgjør en positiv forskjell for samfunnet rundt oss, sier kommunikasjonsdirektør Frida Keane i Coca-Cola Norge AS.

Mange av Foodoras partnerrestauranter har også fått kjenne på virkningene av pandemien, og matleveringstjenesten har gjennom året kjørt kampanjen #støttlokale for å hjelpe serveringssteder å overleve.

– Foodora er veldig glade for at vi kan være med Coca-Cola å gjøre noe positivt for noen som trenger det, samtidig som vi kan støtte våre partnere som har hatt et særdeles tøft år. Vi tror at vi virkelig kan gjøre en forskjell om vi spiller på lag, og er stolte over å kunne bidra til en hyggelig førsjulstid for ungdom sammen med store aktører som Coca-Cola og Røde Kors, sier fungerende daglig leder Carl Randers Managing i Foodora Norge.

Powered by Labrador CMS