Nyheter

DLF Samfunnsansvarspris gikk til Tine SA for bærekraftig verdiskapning, DLF Innovasjonspris ble tildelt Hansa Borg Bryggerier AS for Hansa Mango IPA og DLF Merkevarepris ble tildelt Essity Norway AS for Libero. Foto av Tine: Gorm Kallestad, NTB

Dette er vinnerne av årets DLF Utmerkelser

På torsdag ble vinnerne av DLF Utmerkelser 2020 kåret under historiens første digitale DLF Høstmøte.

Publisert Sist oppdatert

DLF Samfunnsansvarspris gikk til Tine SA for bærekraftig verdiskaping, DLF Innovasjonspris ble tildelt Hansa Borg Bryggerier AS for Hansa Mango IPA og DLF Merkevarepris ble tildelt Essity Norway AS for Libero.

– Vinnerne av DLF Utmerkelser er strålende eksempler på hva merkevareleverandørene bidrar med som verdiskapere og samfunnsaktører. Vinnerne og de øvrige finalistene viser prestasjoner til inspirasjon og etterfølgelse for hele bransjen. Først og fremst har de lykkes i å utvikle fantastiske produkter til nytte og glede for norske forbrukere, sier administrerende direktør Helge Hasselgård i DLF i en pressemelding.

– Sterk lojalitet

Merkevarepris ble tildelt Essity Norway AS for Libero. Juryen mente at Essity har skapt sterk lojalitet og tydelig engasjement i sin målgruppe. DLF Merkevarepris skal tydeliggjøre merkevarens styrke og posisjon i samfunnet.

«Årets vinner av DLF Merkevarepris er et produkt som i nærmere 40 år har vært på markedet, og som er markedsledende i sin kategori. De har klart å holde sin posisjon gjennom å være tro mot sin strategi, levere kvalitet, være innovative og snakke direkte til og med forbrukeren. Årets vinner scorer høyt på alle kriteriene for prisen og er en tydelig ledestjerne i sin kategori», heter det i juryens begrunnelse.

Skapt engasjement

DLF Innovasjonspris ble tildelt Hansa Borg Bryggerier AS for Hansa Mango IPA. Årets vinner har tydelig skapt engasjement, begeistring, mangfold og verdi både for forbruker og handel. Gjennom Innovasjonsprisen ønsker DLF å trekke frem gode eksempler på bredden og kvaliteten i medlemmenes innovasjonsarbeid.

«Årets vinner av DLF Innovasjonspris har demonstrert en tydelig verdiskapning både for handelen og forbruker. Med sitt produkt har de skapt begeistring gjennom en ny trend og en utvidet målgruppe, og ikke minst har de bidratt til mangfold i sin kategori med en ny smak. De har - til tross for begrensninger i markedsføring - klart å bli en «snakkis» med et design som skiller seg ut i butikk og som har truffet målgruppen», er juryens begrunnelse.

– Jobber målrettet

DLF Samfunnsansvarspris ble tildelt Tine SA for bærekraftig verdiskaping. Juryen mener at Tine har vist hvordan en bærekraftig tilnærming til samfunnet lar seg kombinere med sunn verdiskaping. Med denne prisen ønsker DLF å trekke frem gode eksempler på hvordan merkevarene eller merkevarebedriftene tar et betydelig og viktig samfunnsansvar. Det kan være gjennom å bidra til bedre folkehelse, bedre ressursutnyttelse, lavere klimautslipp eller å løse sosiale problemer.

«Årets vinner av DLF Samfunnsansvarspris har en helhetlig tilnærming til bærekraft og samfunnsansvar. Det gjennomsyrer hele virksomheten og alle ledd i bedriften. De har gått grundig til verks for å avdekke problemstillinger og finne løsninger. Bedriften jobber langsiktig og målrettet. Den setter hårete mål og kan dokumentere konkrete resultater av tiltak som har gitt positiv effekt for klima og miljø, og av tiltak som har gitt helsemessige gevinster for forbrukeren. Årets vinner står frem som et eksempel til etterfølgelse», er juryens begrunnelse for årets vinner av DLF Samfunnsansvarspris.

Powered by Labrador CMS