Nyheter

Fazer satser på egne ben i Norge

Norge er utpekt som et prioritert marked i Fazer, og selskapet vil fra nyttårsskiftet håndtere virksomheten gjennom en utvidet lokal avdeling.

Publisert Sist oppdatert

Beslutningen innebærer at Haugen-Gruppen ikke lenger skal stå for distribusjon av Fazer-produkter til norske dagligvarekjeder.

Fazer har som mål å skape verdier gjennom å bygge en enda sterkere posisjon innenfor «raske forbruksvarer» (FMCG) og utvikle ledende posisjoner i Nord-Europa, inkludert Norge.

– Vi har som mål å bygge en sterk posisjon og være en utfordrer i det norske markedet med et unikt sortiment av produkter innenfor konfekt, frokost og melkefrie produkter, og vi ønsker å bli ledende innenfor plantebaserte måltider. Ved å kombinere den lokale kommersielle forvaltningen av Fazer Lifestyle Foods og Fazer Confectionary, vil vi tilby en bredere, mer tiltalende portefølje til våre kunder, og styrke vår posisjon som langsiktig, strategisk partner for norsk handel, sier norgessjef Stein Andersen i Fazer i en pressemelding.

Powered by Labrador CMS