Foodora og Instagram, eid av Facebook, samarbeider om hjemlevering av mat. Foto: Foodora Norge

Nyheter

Foodora skal selge gjennom Instagram

Instagrams eier Facebook gjør det lettere for mennesker å støtte sine lokale restauranter. Gjennom Foodora og Instagram kan man nå gjøre en bestilling direkte via Foodoras Instagramkonto.

Publisert Sist oppdatert

Koronapandemien forandrer hvordan vi lever og hvordan vi kommer i kontakt med andre, og Instagram og Foodora ønsker å bidra til å gjøre det lettere for lokale bedrifter å overleve.

– Dette er enda en måte for oss å styrke det lokale næringslivet, som er Norges motor. At innovative selskaper velger oss som partner ser jeg som et bevis på at vi driver en bra og verdsatt bedrift. Vi er Nordens største markedsplass for hjemlevering, noe som tiltrekker seg andre nyskapende bedrifter, sier managing director Elisabeth Myhre i Foodora Norge i en pressemelding.

Instagram har lansert handlingsknapper som restauranter og kaféer kan legge inn i sine Instagram-profiler så kundene lettere kan bestille hjemlevering av mat direkte i appen.

Når følgeren trykker på «Bestill mat»-knappen i Instagram-profilen eller på handlingsknappen «Matbestillinger» i en Instagram-story, omdirigeres følgeren til Foodoras app der de kan bestille hjemlevering eller pick-up.

Samarbeidet er i gang og Foodoras restaurantpartnere kan allerede i dag velge å legge til funksjonen på sin Instagram-profil.

– Vi vet at bedrifter jobber hardt i disse tider, og vi ser konstant på løsninger som gjør det mulig for konsumenter og bedrifter å samhandle med hverandre via våre plattformer, spesielt siden fysisk kontakt ikke anbefales nå. I mai presenterte Facebook en mulighet som gjør at man kan bestille mat direkte via restaurantens konto på Instagram, og vi er glade for at Foodora nå er en partner som gjør det mulig for mennesker å handle mat på et sikkert og enkelt sett fra restauranter i hele Norden, sier Rune Paulseth, Country Manager Facebook Norway.

Powered by Labrador CMS