Nyheter

Administrerende direktør i Kavli, Kristine Aasheim, takker forbrukerne for tilliten.

Kavli topp to på omdømmefremgang

I konkurranse med 107 andre bedrifter, er Kavli kåret til den nest mest fremgangsrike bedriften på omdømme i 2020, kun slått av transportselskapet Vy i Ipsos profilundersøkelse.

Publisert Sist oppdatert

Resultatet er basert på 1.000 intervjuer med befolkningen, hvor faktorer som samfunnsansvar og moral, miljøbevissthet, reklame og informasjon måles. Kristine Aasheim, administrerende direktør i Kavli, tror at det gode resultatet har en åpenbar årsak. Kavli eies av Kavlifondet, og siden 2018 har bedriften vektlagt å kommunisere dette gjennom reklamekampanjen og slagordet «Del med glede».

– De siste par årene har vi lagt mye tid og krefter i å formidle budskapet om at hele overskuddet vårt siden 1962 har blitt delt ut til gode formål. En halv million flere nordmenn kjenner i dag til vårt unike eierskap, sier Aasheim i en pressemelding.

Aasheim er fornøyd med resultatet fra Ipsos profilundersøkelse, som også viser at prosentandelen som beskriver inntrykket av Kavli som ganske godt eller meget godt har gått opp med 11 prosent fra 2019. Hun takker forbrukerne for tilliten.

– Det er gledelig å se at flere og flere har et positivt inntrykk av Kavli. Mange har tidligere ikke vært klar over hvilke positive ringvirkninger de er med på å skape når de handler smøreost fra Kavli på butikken. Det at man kan gi noen andre en bedre hverdag gjennom noe så enkelt som hverdagshandelen, er en historie verdt å dele.

Jan Behrens, fagansvarlig for omdømmemålinger i Ipsos Norge, sier følgende om Kavlis fremgang.

– Jeg vil beskrive utviklingen som ganske kraftfull. Man går fra et ganske godt eller meget godt inntrykk blant 59 prosent av befolkningen i 2019 til 70 prosent i 2020. Kavli har en fremgang i år som kun er slått av Vy.

Powered by Labrador CMS