Nyheter

Pose fra Kiwi. Foto: Lise Åserud, NTB scanpix

Kiwi på førsteplass for positiv omtale

Kiwi ble kåret til Norges mest positivt omtalte merkevare, ifølge YouGov. Rema 1000 er blant merkevarene med sterkest fremgang.

Publisert Sist oppdatert

Kiwi er på førsteplass når det gjelder rangeringer for positiv omtale for 2019 og stjeler førsteplassen fra Vipps, som var fjorårets vinner. Vipps tar andreplassen med en score på 27,7.

Rema 1000 og Ryanair er merkevarene med sterkest fremgang.

Rema 1000 kom ut av 2017 med en negativ Buzz-score, men kan nå glede seg over for andre år på rad at være en av merkevarene med sterkest fremgang. Rema 1000 har forbedret sin score med 2,7 poeng og har nå en positiv score på 17,6.

Ryanair har tidligere fått en viss negativ pressedekning for å være fagforeningsfiendtlig og rettsaker om usaklige oppsigelser. Ryanair har fått mindre negativ omtale i 2019 og har derfor forbedret sin Buzz-score med 2,7 poeng. Ryanair har dog fortsatt en negativ score på -10,6.

I Norge intervjuer YouGov BrandIndex et representativt utvalg på 100 personer hver dag, og spør om deres kjennskap og holdninger til forskjellige merkevarer.

Powered by Labrador CMS