Nyheter

Coca-Cola lar den populære juletraileren stå i garasjen i år, og markerer 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.

Koronapause for juletraileren

Det har blitt en populær tradisjon at «Holidays are coming»-traileren reiser landet rundt i førjulstiden. I år sørger koronapandemien for at den blir stående i garasjen.

Publisert Sist oppdatert

I 1995 ble Coca-Colas klassiske julefilm, «Holidays are coming», sendt for første gang. I fjor reiste den fra Tromsø til Oslo – i år blir den imidlertid stående i garasjen. Markedssjef i Coca-Cola Norge, Pål Strutz, forteller at det er unntaksåret 2020 som får følger for den populære juletraileren.

– Juletrailerens Norges-turné har blitt en populær tradisjon. Enkelte år kontakter folk oss allerede i oktober for å be om at den skal besøke deres hjemsted, det synes vi er veldig hyggelig. I år må imidlertid juletraileren bli stående i garasjen. Vi følger selvfølgelig myndighetenes korona-retningslinjer, men vi håper at vi neste år igjen kan la den lysende traileren – og nissen som jo for så vidt også er i risikogruppen – besøke alle som gleder seg til det, sier Pål Strutz i en pressemeldin.

Selv om turneen til juletraileren avlyses, vil Coca-Cola markere høytiden grundig. Coca-Cola markerer i stedet 100-årsjubileet for selskapets julekampanjer på andre måter.

– Julen er svært viktig for Coca-Cola, i år er det faktisk 100 år siden vi for første gang brukte våre kampanjer til å feire denne høytiden. Det markerer vi på flere måter, blant annet på flaskene våre, gjennom en julekalender som er åpen for alle, og ikke minst – en ny, episk julefilm der vi forteller om hvordan den aller beste gaven man kan gi til sine nære er seg selv og sin egen tid.

Powered by Labrador CMS