Nyheter

Lanserer matsvinn-app

Den nye mobilapplikasjonen Spot On har som mål å redusere 130.000 tonn med matsvinn i norske butikker.

Publisert Sist oppdatert

Ved hjelp av et mobilklikk skal kundene hjelpe dagligvarebransjen med å ikke kaste mat unødig. Også mote- og forbrukerelektronikkindustrien samt andre sektorer har inngått en avtale med selskapet bak den nye, norske mobilapplikasjonen Spot On for å begrense svinn.

– Hovedmålet til Spot On er å gjøre folk oppmerksomme på produkter som er i ferd med å gå ut på dato, partivarer, demovarer, produkter som har skadet emballasje, returvarer, utgåtte varer eller kolleksjoner, og tilby kjøp av disse produktene til sterkt reduserte priser, sier gründer og daglig leder Bent Sondre Nielsen i en pressemelding.

Så langt har over tusen butikker fra ulike kjeder blitt aktivert i løsningen, men det jobbes ifølge Nielsen kontinuerlig med å få på plass flere avtaler nå som løsningen er klar.

Powered by Labrador CMS