Nyheter

Ifølge Sustainable Brand Index er Kiwi Norges mest bærekraftige varemerke. Foto: Kiwi

Matsvinn gjør Kiwi til Norges mest bærekraftige varemerke

Tine må se seg slått når Kiwi tar over som Norges mest bærekraftige varemerke.

Publisert Sist oppdatert

Det viser årets resultat fra varemerkestudie om bærekraft, Sustainable Brand Index.

Kiwi har fått et stadig bedre renommé gjennom årene, og er nå de mest bærekraftige i landet ifølge de 10,400 norske forbrukerne som er intervjuet i studien. De har i hovedsak sunne produkter og har redusert matsvinn, noe forbrukerne synes Kiwi er flinkest til.

– Kiwi har sakte, men sikkert, klatret mot toppen. Deres tydelige fokus på helse er en del av dette, men årets førsteplass skyldes først og fremst et aktivt arbeid med det spørsmålet som er viktigst for folk i Norge, nemlig matsvinn, sier Erik Elvingsson Hedén, som har grunnlagt Sustainable Brand Index i pressemelding.

Topp ti – rangering fra Sustainable Brand Index 2020:

  1. Kiwi
  2. Ikea
  3. Tine
  4. Rørosmeieriet
  5. Flytoget
  6. Q-Meieriene
  7. Coop
  8. Stormberg
  9. Kavli
  10. Bama

Bransjerangering for dagligvarehandelen:

1. Kiwi

2. Coop

3. Vinmonopolet

4. Rema 1000

5. Obs

6. Meny

7. Coop Marked

7. Coop Prix

8. Extra

9. Coop Mega

10. Spar

11. Joker

12. Matkroken

217. Bunnpris

Powered by Labrador CMS