Nyheter

Obs Bygg scorer høyt blant kundenes tilfredshet. Det er Kjededirektør i Obs Bygg, Espen Braaten fornøyd med. Foto: Coop.

Obs Bygg til topps i kundetilfredshet

I den ferske undersøkelsen til Norsk Kundebarometer, lander Obs Bygg på en tilfredshet på 77 poeng, noe som er i øvre sjiktet av kategorien «svært fornøyde kunder».

Publisert Sist oppdatert

Etter en vekst på 3 poeng plasserer kjeden seg helt til topps blant byggevarekjedene.

– Dette er en fantastisk anerkjennelse fra kundene. Vi jobber målrettet med å gi kundene den beste handleopplevelsen hos oss, sier kjededirektør Espen Braaten i Obs Bygg i en pressemelding.

Ikke bare scorer Obs Bygg høyt blant kundenes tilfredshet om dagen. De samme kundene handler byggevarer som aldri før.

– Flere ønsker å gjøre mer selv. Våre kunder vet at hos oss får de et bredt utvalg byggevarer til de beste prisene. Vi lytter hele tiden til kundene våre, og tilpasser vareutvalget deretter. Vi har fortsatt å ta markedsandeler hittil i år, og kommer til å ta ytterligere markedsandeler utover året, sier Braaten.

Også samtlige av Coops dagligvarekjeder øker kundetilfredsheten i Norsk Kundebarometer 2020, som er en del av et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI. Undersøkelsen omfatter til sammen 153 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Mer enn 6300 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra. Kundetilfredshet og lojalitet på en skala fra 0 til 100. Bedrifter som får mindre enn 60 kundetilfredshetspoeng, har klart misfornøyde kunder. Bedrifter som oppnår mer enn 80 kundetilfredshetspoeng, lykkes med å gjøre kundene sine begeistret.

Powered by Labrador CMS