Nyheter

Ølsalg på bensinstasjoner betyr bedre konkurranse

– Å la kiosker og bensinstasjoner selge øl vil øke konkurransepresset ytterligere, og det er bra for kundene. Da må dagligvarebutikkene skjerpe seg og gi et bedre tilbud, sier konkurransedirektør Lars Sørgard til E24.

Publisert Sist oppdatert

Sørgard viser til den ferske stortingsmeldingen om konkurransen i dagligvarebransjen. Der påpekes det at såkalt «bransjeglidning» utfordrer konkurransepolitikken.

– Det handler om at utvalget av produkter hos dagligvarekjedene og bensinstasjoner og kiosker overlapper mer og mer, sier Sørgard til E24.

– Det er positivt dersom kommunene på vegne av sine innbyggere kan få velge å tillate dette, sier konkurransedirektøren.

Dermed får Virke Servicehandel for andre gang på to dager støtte for sitt syn fra ulike hold i mediene. Tirsdag gikk Aftenposten ut på lederplass og anbefalte ølsag på norske bensinstasjoner.
Powered by Labrador CMS