Nyheter

Den nye kampanjen til Oreo heter «Global Oreo Vault», og er filmet i Oslo og på Svalbard.

Oreo har spilt inn reklamekampanje i Norge

Den siste kampanjen til Oreo har som mål å gi fansen muligheten til å bli involvert med sin favorittkjeks.

Publisert Sist oppdatert

Ideen til den nye kampanjen kom fra Twitter hvor en Oreo-fan la merke til at en asteroide, 2018 VP1, var på vei til jorden. Til tross for den nesten ikke-eksisterende risikoen for å treffe Jorden, kunne ikke Oreo-teamet føle seg helt trygge, for hvem skal redde hele verdens favorittkjeks, Oreo, hvis katastrofen rammer?, skriver Mondelēz International i en pressemelding.

Dette ble grunnlaget for den nye kampanjen «Global Oreo Vault» – inspirert av det allerede eksisterende frøhvelvet på Svalbard. Planen var å bygge et Oreo-hvelv i permafrosten på Svalbard i Norge med formålet å sørge for at Oreokjeks er sikret i generasjoner framover. Med bare noen få uker å planlegge, designe og bygge, satte Oreo-teamet i USA i gang. For å spille inn filmen om hvordan hvelvet ble til, reiste Oreo-teamet fra USA til Oslo og til Svalbard i Norge i midten av oktober.

Powered by Labrador CMS