Nyheter
Posten flytter til nye butikker
Posten flytter til ny butikk to steder i Vestland, sju steder i Innlandet og tre steder i Vestfold og Telemark.
– Når vi velger Post i Butikk, legger vi vekt på blant annet nærhet til kundene, parkeringsmuligheter, økonomi og hvor egnet lokalet er. At noen butikker mister Post i Butikk, betyr ikke at Posten er misfornøyd med disse driverne, sier Frode Fyllingen, som er direktør for Postens salgsnett, i en pressemelding.
To Post i Butikk i Vestland bytter driver i 2021. De to butikkene er
- Leirvik i Sogn Post i Butikk. Den skifter fra Bunnpris Leirvik i Sogn til Spar Hyllestad.
- Nordnes Post i Butikk i Bergen. Den skrifter fra Bunnpris Nordnes til Rema 1000 Tollboden.
I tillegg oppretter Posten to pakkeutleveringspunkter i Alver. Det er Seim Posten pakkeutlevering i Spar Seimstrand og Lindås Posten pakkeutlevering i Rema 1000 Lindås.
Sju Post i Butikk i Innlandet bytter også driver i 2021. De sju butikkene er:
- Brandbu Post i Butikk i Gran. Den skifter fra Coop Marked Brandbu til Spar Brandbu
- Dombås Post i Butikk i Dovre. Den skifter fra Coop Mega Dombås til Bunnpris Dombås
- Hunndalen Post i Butikk i Gjøvik. Den skifter fra Extra Hunndalen til Rema 1000 Hunndalen
- Lena Post i Butikk i Østre Toten. Den skifter fra Extra Lena til Spar Lena
- Rasta Kongsvinger Post i Butikk i Kongsvinger. Den skifter fra Bunnpris Rasta til Joker Kongsvinger
- Storhamar Post i Butikk i Hamar. Den skifter fra Extra Storhamar til Rema 1000 Storhamar
- Vingrom Post i Butikk i Lillehammer. Den skifter fra Joker Vingrom til Rema 1000 Vingrom
Tre Post i Butikk i Vestfold og Telemark bytter driver. De tre butikkene er:
- Bekkajordet Post i Butikk i Horten. Den skifter fra Meny Horten til Extra Bekkajordet
- Svarstad Post i Butikk i Larvik. Den skifter fra Spar Svarstad til Rema 1000 Svarstad
- Vesterøya Post i Butikk i Sandefjord. Den skifter fra Mix Handleriet Asnes til Extra Framnes
På Mix Handleriet Asnes oppretter Posten pakkeutlevering.
Tidspunkt for endringene bestemmes senere. Kundene blir informert i god tid før byttene skjer.
– Vi er opptatt av å sikre god tilgjengelighet til Postens tjenester over hele landet. Selv om noen kunder mister en Post i Butikk som de er vant til å bruke I 2021, er vår erfaring at nye drivere blir tatt godt imot av kundene, påpeker Fyllingen.