Annonse
Coop Midt-Norge i samarbeid med RBK og Goman bytter i disse dager ut emballasjen på en av Trøndelags mest populære brødvarianter. F.v: Ivan Nerås og Asbjørn Werkland, bakere ved Goman Trondheim, og Edvard Tagseth og Pål-André Helland fra RBK. Foto: Øystein Hermstad

RBK-brødet i ny drakt

Når det skulle velges nye spillere til å pryde posene på det populære RBK-brødet, var det ikke tvil hos Coop om hvem man ønsket seg.

– Både Coop og RBK er opptatt av å få frem flere trønderske talenter. Da var det ingen tvil om at vi ønsket oss Edvard Tagseth fra Frosta og Pål-André Helland fra Hemne. Klubben var veldig enig i at dette var et godt valg, sier administrerende direktør Torbjørn Skei i Coop Midt-Norge i pressemelding.

Selger 500.000 brød i året

Siden lanseringen i 2016 har det blitt solgt 2,4 millioner RBK-brød i trønderske Coop-butikker. Fra Goman-bakeriet i Trondheim sendes det hver natt ut rykende ferske RBK-brød til 200 butikker i Trøndelag og på Nordmøre. 

– Å bake RBK-brødet betyr noe ekstra for oss, og vi er stolte over å levere et produkt som så mange setter pris på. Mange av de ansatte er dedikerte supportere, og det var stor stas å få besøk i bakeriet av Pål-André og Edvard, sier bakerisjef Rolf Ulevik ved Goman Trondheim.

Gir penger til bredden

Da Coop Midt-Norge og RBK inngikk samarbeidet i 2015, etablerte man samtidig et fond for regional talentutvikling. Hver gang det selges et RBK-brød gis det 1 krone til fondet som årlig gir støtte til breddeidrettsklubber i Trøndelag. 

– Både vi i Coop og RBK er opptatt av å engasjere oss lokalt og støtte opp om det gode arbeidet som skjer ute i breddeklubbene. De siste par årene har vi valgt å gi støtten til utvikling av jentefotballen, sier Skei.

– Å gi noe tilbake til breddefotballen er veldig viktig for oss i RBK. Samfunnsansvaret står sterkt, her har vi og Coop samme verdisyn, sier Tove Moe Dyrhaug, daglig leder i RBK.

Annonse
Annonse