Nyheter
Salget av graviditetstester og kondomer mer enn doblet
Kolonial.no har de siste ukene vokst raskt og opplevd stor pågang. De har samtidig lagt merke til en tydelig økning i salget av enkelte varetyper etter at koronautbruddet kom til Norge.
– Dette er en spesiell tid for oss alle. Vi ser at våre kunder vil gjøre det beste ut av situasjonen. Vi har mer enn syvdoblet antall nye kunder per dag. Det har vært lenger ventetid på levering enn vanlig, men dette har nå gått markant ned. Vi har gjort mange tiltak for å klare dette, blant annet ved å ansette 200 nye personer, sier kommunikasjonsdirektør Louise Fuchs ved Kolonial.no til Dagligvarehandelen.
De nye handlevanene til Kolonial.no viser at kundene passer på å kose seg litt ekstra i tiden de må sitte hjemme. Salget av graviditetstester og kondomer har mer enn doblet seg, og boller, kanelsnurrer og croissanter har økt 50 prosent mer enn resten av varene i butikken.
– Det er ikke noen fare for at vi skal gå tomme. Over tid har vi også sett at kjøp av bakevarer har blitt en trend. De nye lanseringene fra bakeriet har blitt godt mottatt av våre kunder, sier Fuchs.
Kolonial.no ser også at iskrem, kjeks, desserter, chips, sjokolade og snacks har fått et skikkelig salgsløft.
– Mange planlegger for en hel uke, og da tenker kundene både på hva de skal ha til middag, lunsj, frokost, mellommåltider og kos. Dette er tegn på at kundene planlegger i større grad.
Nylig lanserte Kolonial.no Ferdigpakket, som inneholder middag, frokost og lunsj med kort leveringstid. Fuchs sier de har blitt nødt til å tenke nytt.
– Dette var et konsept vi lanserte på grunn av kapasiteten. Det er noe vi fremdeles tester og vil vurdere fortløpende hva vi skal gjøre med. Ferdigpakket er basert på populære varer, handlemønster, årstid og omstendighetene, sier kommunikasjonsdirektøren.