Annonse
Matkanalen

Seerrekord i sitt 5. år

– Vi når nå 200 000 seere i snitt hver uke i Norge på TV, 600 000 på Snapchat, og 400 000 «tittare» i Sverige, opp 100 000 de siste ukene. Det er 1,2 millioner unike seere, sier matkanalen-sjef Øivind Lindøe (bildet under) til Dagligvarehandelen.

– Det var noe skepsis i bransjen da vi startet opp, men nå føler vi at alle har tatt oss inn i varmen. Vi får daglig forespørsler fra annonsører som er nysgjerrige på produktplassering og annonsering, leger han til.

De største milepælene i Matkanalens historie så langt, mener han må være da de fikk bli en av få Snapchat-partnere for to år siden. Deretter oppkjøpet fra Schibsted, med påfølgende lansering i Sverige i april.

– Det også kjekt at vi får stadig flere navn i spillelistene. For eksempel starter vi denne uka med en ny serie fra Arne Hjeltnes som sammen med Geir Skeie er på reise i Nord-Norge. Neste uke skal vise Matprisen 2020, hvor Ole Martin Alfsen og Ann Kristin Wang skal lose oss gjennom når vinnere i åtte spennende priskategorier kåres. I tillegg skal stipendet for Kokke Karlas Legat og Ingrid Espelid Hovigs Matkulturpris deles ut.

Ellers er Matkanalens mest popluære egenproduksjoner Sunn & Frisk med Emilie Nereng, samt kanalens egen Sonia Huanca Volds mange oppskriftsfilmer.

– Det siste året har selvsagt vært annerledes, men vi har stort sett gjennomført de opptak vi hadde planlagt, selv om vi i blant er mer i studio enn på reise som ellers. I 2021 planlegger vi for videre vekst, og økt distribusjon i Sverige. Samarbeid med VG/Godt.no og Aftonbladet.se er også noe av det som vil ta mye av tiden neste år, avslutter Øivind Lindøe.

Annonse
Annonse