Nyheter

Denne uken lanserer Too Good To Go sin første reklamekampanje i Norge.

Too Good To Go med sin første reklamekampanje i Norge

Denne uken lanserer Too Good To Go sin første reklamekampanje i Norge og tar kundeløftet «Sammen i kampen mot matsvinn» ett steg videre. Kampanjen er bakt av Godt Brød og utarbeidet av Morgenstern.

Publisert Sist oppdatert

– Det er kjempeviktig å få med folk flest på å kutte matsvinn, for over halvparten av matsvinnet skjer på forbrukersiden. For å skape endring, må vi gjøre det sammen, og det er dette kampanjen ønsker å poengtere, sier markedsdirektør Annika Asté i Too Good To Go Norge i en pressemelding.

Godt Brød har bakt det som frontes i Too Good To Go-kampanjen, som består av utendørs og «behind the scenes»-filmer i sosiale medier.

I Norge er det 390.000 tonn mat hvert år som aldri blir spist. Blant annet kaster norske husholdninger 170.000 brød om dagen, og butikkene kvitter seg med 39 millioner usolgte brød hvert år.

– Det er ikke tilfeldig at vi viser bakervarer i reklamen. Dette er blant matvarene det kastes mest av, og som Too Good To Go-appen naturlig nok har mye av, både fra bakerier og dagligvarebutikker, sier Ester Hjellum i Morgenstern i en melding.

Hjellums kollega Eirik Mikalsen i Morgenstern forteller at de sørget for et litt annerledes fotoopptak.

– Bokstavene kunne selvsagt ikke kastes etter opptaket, og ble derfor lagt ut som forundringsposer i appen, med henting rett fra fotostudioet på Ensjø. 16 brukere av appen sørget for at reklamebaksten ikke gikk til spille, sier Mikalsen.

Powered by Labrador CMS