Nyheter

Over 5000 medarbeidere fra alle deler av NorgesGruppen knyter på seg joggeskoene denne uken og løper Holmenkollstafetten virtuelt.

5000 medarbeidere løper Holmenkollstafetten

Når folk ikke kan komme til Holmenkollstafetten, så får Holmenkollstafetten komme dit folk bor. For Norgesgruppen betyr det at over 5000 medarbeidere er med og løper i sitt eget lokalmiljø.

Publisert Sist oppdatert

Holmenkollstafetten har lange tradisjoner, og hvert år fylles Oslos gater til det som er kalt «vårens vakreste eventyr», med tusenvis av mennesker som løper sin etappe og skaper folkefest i hovedstaden.

Men i år som i fjor måtte også lange tradisjoner vike for pandemien og det ble umulig å avholde stafetten på tradisjonelt vis. Dermed oppstod konseptet «ASKO Holmenkollstafetten virtuelt».

Oppskriften er enkel: finn frem til fire lagkamerater, dann et lag, fordel de fem etappene mellom dere og løp når dere vil i perioden 3. til 9. mai. Dermed er det mulig å delta i den berømte stafetten helt uten å reise i det hele tatt, og mange som tidligere ikke har hatt anledning til å delta, fikk nå sjansen.

Norgesgruppen stilte med flest lag sist gang stafetten ble arrangert på tradisjonelt vis i 2019, og dermed kunne man ikke være dårligere i år. Dette, kombinert med at selskapet nå også er generalsponsor for stafetten, førte til en heftig intern mobilisering. Resultatet ble at hele 1069 lag over hele landet og fra alle deler av konsernet nå er ute og løper, går eller jogger sine etapper og kappes om å i hvert fall vinne (den digitale) banketten søndag 9. mai.

Et viktig element i mobiliseringen har vært å motivere og inspirere ansatte i en periode som har vært krevende for de fleste:

– Norgesgruppen har nærmere 40.000 medarbeidere totalt, og en stor andel av disse har stått i førstelinjen gjennom det siste året og bidratt til at butikkene over hele landet har vært trygge for kunder og ansatte, varene har kommet fram og det har vært nok av dem. Da er det fantastisk å se engasjementet som har spredd seg over hele landet og til alle deler av virksomheten, sier konsernsjef Runar Hollevik i en pressemelding.

ASKO Holmenkollstafetten virtuelt er et lavterskeltilbud som alle kan være med på, en stor andel av de påmeldte har aldri har vært med på noe slikt tidligere:

– Vi bygger kultur og felleskap i en tid der det å være fysisk sammen er vanskelig. Noen løper sikkert for å sette rekorder, men de aller fleste er med fordi det er gøy og fordi det gir dem et kjærkomment pusterom i en krevende tid, og det er jo det som betyr mest, sier HR-direktør Dina R. Thune.

Powered by Labrador CMS