Nyheter

Butikksjef Marie Steine Madsen hos Kiwi Sandsli i Bergen er en av butikksjefene som gleder seg til å se nominasjonene som kommer inn. Her er hun sammen med markedsdirektør Gudfinna Traustadottir i Kavli. Foto: Kavli

Ber om folkets nominasjoner

Sammen med Kiwi skal Kavli dele ut 300.000 kroner til gode, lokale formål.

Publisert Sist oppdatert

Siden 1962 har Kavli delt ut hele overskuddet til gode formål, gjennom eier Kavlifondet. Det betyr at hver gang du handler smøreost fra Kavli, er du med på å gjøre en positiv forskjell. Nå skal de sammen med Kiwi finne 12 lokale hjertesaker som får 25.000 kroner hver. Først ønsker de folkets nominasjoner.

– Vi skal løfte frem, hedre og støtte folkets lokale hjertesaker. Frivillighet og dugnadsånd står sterkt i Norge, og mange står på dag ut og dag inn for å skape positive ringvirkninger i sitt nærmiljø. Kanskje nå enda mer enn før. Det kan være et initiativ som bedrer barn og unges hverdag, en lokal gründer som vil gjøre en forskjell for andre, eller en ildsjel i idrettsklubben. Det er disse hjertesakene vi etterlyser, sier administrerende direktør Kristine Aasheim i Kavli i en pressemelding.

Hundrevis av Kiwi-butikker

Med seg på laget har Kavli dagligvarekjeden Kiwi. Nå skal ordet spres i lokale kriker og kroker gjennom dagligvarebutikker i hele Norge, og i Kavli og Kiwis digitale kanaler. Nominasjonene foregår på kavli.no.

– Vi er svært glade for at vi får være med på denne kampanjen. Det har vært et krevende år for mange, ikke minst for barn og unge. Pandemien har preget lag og foreninger på mange måter, og derfor er det mange helter som fortjener støtte. Vi håper på mye engasjement og at mange stemmer frem gode forslag fra sitt nærområde, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy i en melding.

Vanligvis er det Kavlifondet som finner prosjekter som får støtte. Nå er det folkets tur til å påvirke hvem Kavli skal dele overskuddet med.

– Vi er spente på engasjementet og på hvilke hjertesaker som blir nominert. Håpet vårt er at midlene kan gjøre en forskjell for noen i disse ekstraordinære tider. De som nominerer vinnerformålene får overrekke gavesjekken sammen med oss i sitt lokalmiljø. Det synes vi er spesielt fint, sier markedsdirektør i Kavli, Gudfinna Traustadottir.

Stor betydning lokalt

Butikksjef Marie Steine Madsen hos Kiwi Sandsli i Bergen er klar for å være med på å skape lokalt engasjement. Hun har et hjerte som banker for lokalidretten.

– Kundene mine er samfunnsengasjerte og opptatt av nærmiljøet sitt, så jeg oppfordrer dem til å nominere sine hjertesaker. Personlig synes jeg at idretten fortjener litt ekstra fokus, og bare her på Sandsli har vi mange lokale idrettslag som Gneist, Bjarg, Fana- og Søreide idrettslag. Jeg drev med håndball da jeg var liten og så hvor mye det betydde at folk stilte opp. I denne tiden er dugnaden kanskje viktigere enn noensinne, sier hun, og løfter frem at ildsjeler er grunnleggende for at barn og unge skal få oppleve idrettsglede i sine lokalmiljøer.

Powered by Labrador CMS