Nyheter

Coop viste fem minutter med grilling i EM-pausen. Foto: Skjermdump fra reklamen

Coop-reklame fikk nettet til å koke

I pausen i lørdagens EM-sending sendte Coop en 5,5 minutter lang reklamefilm som viser grillingen av en entrecôte sekund-for sekund. Det fikk nettet til å koke.

Publisert Sist oppdatert

Reaksjonene strømmet på fra influensere som Einar Tørnquist, Espen P. A. Lervaag og Erik Follestad, samt fra andre grillentusiaster i sosiale medier etter reklamefilmen:

«Coops Grill Perfekt-reklame er den beste jeg har sett på mange år»

«Makan til reklame»

«Aldri sett så mye entusiasme i feeden min om en reklame før»

– Det er veldig gøy å se at filmen engasjerer. Utgangspunktet for ideen er at vårt grillkonsept «Grill Perfekt» handler om å hjelpe kundene våre med å tilberede maten til perfeksjon, med blant annet veiledning direkte på pakningen, sier markedssjef Per Olav Andersen i Coop Norge i en pressemelding.

Noen av reklamefilmene er på tre minutter, den lengste er på 36 min.

– Den skal vi ikke sende som TV-reklame, humrer Andersen, som medgir at det også kom noen kommentarer på lengden.

– Alle synes nok ikke det var like spennende å se på grilling i 5,5 minutter, og mente vi måtte ha god råd som kunne sende en så lang reklamefilm. Men faktum er at dette ikke koster mer penger enn andre kampanjer, og den har gitt stort engasjement. Så vil vi selvsagt sende kortere versjoner, sier Andersen.

Powered by Labrador CMS