Nyheter

Fra Smak til Umami

Umami blir det nye navnet på arenaen som overtar der Smak 2020 sluttet. Ambisjonene er klare: Foredle posisjonen som Norges viktigste møteplass for dem som jobber med mat og drikke.

Publisert Sist oppdatert

– Nye smaker skaper et spennende fremtidsbilde og bringer oss videre, derfor ble navnet Umami Arena en klar favoritt for oss, sier prosjektleder Torill Engelberg ved Norges Varemesse i en pressemelding.

Navneprosessen skapte engasjement i bransjen, og forslaget kom opp fra flere – noe som var med på å forsterke beslutningen. At umami betyr velsmakende, gir navnet en ekstra dimensjon.

– Vi endrer navn, men ikke vinneroppskriften. Sammen med bransjen vil vi bygge enda mer stolthet blant alle som brenner for faget, sier Engelberg.

– Som samarbeidspartner er det viktig for NHO Reiseliv å fortsette å utvikle en arena som viser hvor stor og viktig vår bransje er for både mat, kultur, myndigheter og næringsliv, sier Morten Karlsen i NHO Reiseliv.

Utover å styrke møteplassen, skal Umami Arena utvikle en egen innholdsplattform for å skape digital tilstedeværelse gjennom hele året.

Messen vil ha et stort mangfold av nasjonale og internasjonale utstillere fra store kjente merkevareleverandører og til små lokalprodusenter.

– Dette er proffenes arena – og vi kommer til å legge stor vekt på å løfte frem verdiskapning, inspirasjon og kompetanse, forsikrer Torill Engelberg.

Umami Arena skal arrangeres på Norges Varemesse i Lillestrøm 14.-17. februar 2023. I tillegg til å være en møteplass for bransjen, vil messen også bli arena for en rekke norske- og internasjonale mesterskap innenfor mat og drikke.

Powered by Labrador CMS