Annonse
– Vårt mål er jo selvsagt at folk skal bli oppmerksom på merket, og at dette skal føre til en større bevissthet rundt den offisielle norske anbefalingen om inntak av tre meieriprodukter daglig, sier direktør ved Opplysningskontoret for Meieriprodukter, Ida Berg Hauge.
Melk.no

– Kostrådsmerking av meieriprodukter er en suksess

– Dette feirer vi som en suksess, sier direktør Ida Berg Hauge i Melk.no i en pressemelding. 

«3 om dagen»-merket skal bidra til å øke kjennskapen til helsemyndighetenes offisielle kostråd om å få i seg et daglig inntak av magre meieriprodukter spesifisert til tre porsjoner daglig. Melk.no har jobbet med å få industrien til å benytte merket på emballasje og i deres kommunikasjon. I løpet av våren og sommeren har merket både vært eksponert på melkekartonger, yoghurtpakninger og i TV-reklame.

Lese resten?
Løpende abonnement. Fornyer på fullpris (165,- eks mva). Første mnd kr
1,-
Prøv nå — ingen bindingstid
Allerede abonnent?
Annonse
Annonse